Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انتقاد کیکه‌ستین از برنامه‌های بازگشت لالیگا

© REUTERS / ALBERT GEAکیکه ستین سرمربی بارسلونا
کیکه ستین سرمربی بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیکه‌ ستین سرمربی بارسلونا از برنامه‌هایی برای از سرگیری فصل لالیگا انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کیکه ستین مربی بارسلونا بدبین است که فصل لالیگای اسپانیا بتواند به اتمام برسد و شرایط لالیگا را برای آغاز فعالیت‌های انتخاباتی "غیر مبتدی" و ادامه تهدید کرونا ویروس می‌خواهند.

 La Liga - اسپوتنیک افغانستان
دولت اسپانیا به دنبال لغو کامل رقابت های لالیگا

لالیگا از 10 مارچ به دلیل بیماری همه‌گیر در حالت آماده باش قرار دارد، هرچند رئیس سازمان لالیگا خاویر تباس گفته که مسابقات ممکن دوباره به احتمال زیاد بدون تماشاگر در 29 می یا 7 جون یا 28 جون آغاز شود.

تباس پیش بینی کرده که در صورت عدم پایان فصل، باشگاه‌های اسپانیایی حدود یک میلیارد یورو (872 میلیون پوند) ضرر خواهند کرد.

پیش نویس پروتکل لیگ که توسط رویترز نشر شده، برای بازگشت به تمرینات و مسابقات یک بار با توجه به چراغ سبز توسط مقامات بهداشتی، توصیه شده که باشگاه‌ها برای یک دوره دو هفته‌ای قبل از شروع مسابقات، اردوهای تمرینی را در زمین‌های آموزشی یا هتل‌های خود برگزار کنند.

فقط بازیکنان تیم اول، مربیان و تعداد کمی از پرسنل دیگر مجاز به دسترسی به این مرکز داشته باشند که افراد حاضر در اردوگاه آموزشی قبل از دسترسی به سایت، تحت دو آزمایش کرونا قرار می‌گیرند.

این پروتکل می‌افزاید: آزمایش همچنان در طول اردوگاه‌ها انجام می‌شود.

اما ستین که بارسا در آن زمان با به تعویق افتادن نامزدهای انتخاباتی، رئال مادرید را در صدر جدول رده بندی جاداد، فکر نمی‌کند خیلی ساده باشد.

ستین به رادیو کاتالان RAC1 روز پنجشنبه گفت: "همه می‌خواهند برای شروع فصل آماده باشند اما تا زمانی که مقامات بهداشتی تضمین کنند مشکلی ایجاد نمی‌کنند ، آماده هستند. من پروتکل را خوانده‌ام و واقعیت این است که نمی‌دانم آیا می‌توان آنطور که نوشته شده، انجام داد، فکر می‌کنم غیرقابل اجرا است‌، فکر می‌کنم از نظر منطقی بسیار دشوار است."

سرخیو بوسکتس، هافبک بارسا نیز در مورد امکانات باشگاه‌هایی که اردوهای تمرینی دارند، ابراز تردید کرد.

وی به ایستگاه‌های رادیوهای اسپانیایی اوندا سرو و کادنا کوپه گفت: "ما می‌توانیم تمرین را کم کم شروع کنیم اما همه افراد دور هم جمع می‌شوند و مسابقه دوباره شروع می‌شود و تیم‌ها شروع به سفر می‌کنند."

او افزود: "من شنیده‌ام که لالیگا می‌خواهد تیم‌ها برای چند ماه تمرکز کنند‌، فکر می‌کنم خیلی زیاد است و نمی‌توان این کار را انجام داد. مشکلات زیادی وجود خواهد داشت."

لالیگا از اظهار نظر درباره اظهارات بوسکتس و کیکه ستین خودداری کرد، هرچند منبع نزدیک به این موضوع گفت: ذی‌نفعان در مورد طرح بازگشت به مسابقات به همراه انجمن لیگ‌های اروپایی در حال گفتگو هستند.

این منبع افزود: "هدف از لالیگا ایجاد پروتکل با بالاترین استاندارد ممکن است که می‌تواند به بازگشت به تمرین کمک کند و ما را در راهی مناسب و سالم به سمت نور در انت‌های این تونل تاریک قرار دهد."

این در حالیست که بیش از 19.000 نفر از ویروس کرونا در اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند، اگرچه این هفته دولت شرایط سخت گیری را کمتر کرد تا برخی از مشاغل دوباره به کار خود برگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала