طرح داکتر عبدالله هنوز به ریاست جمهوری فرستاده نشده است

© Photo / Facebook/moiطرح داکتر عبدالله هنوز به ریاست جمهوری فرستاده نشده است
طرح داکتر عبدالله هنوز به ریاست جمهوری فرستاده نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئیس دولت همه‌شمول می‌گوید که طرح داکتر عبدالله برای حل بحران به ارگ فرستاده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، امید میثم، سخن‌گوی رئیس دولت همه‌شمول گفته است که عبدالله عبدالله و هواداران او خواهان یک نظام فراگیر و مشارکتی در افغانستان استند: «ما امیدوار استیم که با بیرون دادن این طرح و شریک ساختن این طرح، شاهد ختم نگرانی‌هایی باشیم که در سطح ملی و بین‌المللی مطرح است.»

عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: اخبار «توافق من با اشرف غنی» صحت ندارد

در عین حال لطیف محمود، معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور همچنان در این مورد گفته است: «رییس‌جمهور افغانستان متعقد به حکومتی با پایه‌های وسیع سیاسی است؛ حکومتی که ممثل ارادۀ مردم باشد. در این خصوص بحث‌ها و رأی‌‎زنی‌ها ادامه دارند.»
سفیر ناروی در افغانستان و مسؤولان اتحادیۀ اروپا در کابل نیز تاکید دارند که سیاسیون این کشور به یک توافق فوری برسند.
از سویی هم اتحادیۀ اروپا با نشر اعلامیه‌یی گفته است صحت‌مندی مردم باید اولویت داده شود و تأخیر در توافق سیاسی، اهمیت نهادهای دموکراتیک را زیر تأثیر می‌برد و نیز همکاران اروپایی را بی‌علاقه می‌سازد.
چهره‌های سیاسی که برای پایان دادن به تنش‌های سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله میانجی‌گیری می‌کنند خوشبین اند که به‌زودی این تنش‌ها پایان می‌یابند.
تنش‌های سیاسی میان اشرف غنی وعبدالله پس از آن تیره‌تر شد که عبدالله عبدالله نتیجۀ اعلام شدۀ انتخابات ریاست‌جمهوری را قبول نکرد و در پی آن، هم اشرف غنی و هم عبدالله عبدالله مراسم تحلیف بجا آوردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала