مجلس نمایندگان: عملکرد حکومت در مبارزه با ویروس کرونا بسنده نیست

© Photo / ارگمجلس نمایندگان: عملکرد حکومت در مبارزه با ویروس کرونا بسنده نیست
مجلس نمایندگان: عملکرد حکومت در مبارزه با ویروس کرونا بسنده نیست  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نماینده گان عملکرد حکومت را در کار مبارزه با ویروس کرونا بسنده نمی داند و از گسترش شمار مبتلایان در کشور هشدار می‌دهد. آنها می‌گویند که تاکنون کیت های تست کرونا به ولایت های که در تهدید بلند قرار دارند نرسیده و بسیار از مرکز های صحی تجهیزات ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مجلس نمایند گان، وزیر صحت و مشاور رئیس‌جمهور در بخش روابط عامه و استراتیژیک را از بهر افزایش بیماری کرونا و چگونه گی مبارزه با آن برای پاسخگویی فراخواند.

خدیجه الهام، مجلس نمایندگان، می‌گوید: «کیت های که برای تست کرونا است بسیار اندک است و تست های کافی به ولایت ها نرسیده است و اگر افراد مشکوک به گونه لازم تست نشوند، معلوم دار است که شمار مبتلایان افزایش میابد».

مهدی راسخ، مجلس نمایندگان، می‌گوید: «حکومت باید برای روز های سخت تدابیر جدی صحی را روی دست گیرد و هم در بخش رسیده گی به تجهیزات صحی و هم رسیده گی به مواد خوراکی را تدابیر داشته باشد در غیر آن مردم از این نگرانی نجات داده شود».

در همین حال وزیر صحت از عواقب ناگوار ویروس کرونا در کشور هشدار میدهد و می‌گوید که اگر تمامی مردم نقش شان را در این راستا انجام ندهند، فاجعه بزرگ انسانی رخ خواهد داد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه، گفت: «با کمترین ظرفیت موجود تلاش می‌کنیم و اگر مردم توجه نکنند فاجعه خواهد آمد که کسی انتظارش را نخواهد داشت و فریاد میزنم، خواهش می‌کنم و زاری می‌کنم که در خانه بمانید و توصیه های داکتران را عملی سازید».

او خطاب به مجلس نمایندگان گفت: “«شما نماینده گان مجلس هم توصیه های پزشکی را درنظر نمی‌گیرید و نزدیک نشسته اید قرنطین شخصی رعایت نشده و کتله منظم نشسته اید و این کار یک جنجال را در درون مجلس خواهد ایجاد کرد».

ازسویی هم وحسد عمر مشاور رئیس‌جمهور می‌گوید که تخصیص سه اعشاریه پنج میلیارد افغانی برای مبارزه با کرونا اجرا شده و به زودی طرحی ازسوی کابینه تصویب می‌شود تا بیشتر پول های پروژه های انکشافی در این مبارزه به مصرف برسد.

با این حال نمایندگان مردم درمجلس تاکید می ورزند که حفظ جان مردم از مسوولیت های اساسی حکومت است و باید از هر گزینۀ برای مبارزه راستین با ویروس کرونا و نجات جان مردم کار گیرد، در غیر آن فاجعه های بزرگ از ادارهء حکومت بیرون خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала