کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید

© Fotolia / Borna_Mirکشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید
کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته سفیر افغانستان در ایران، این اولین محموله از مجموعه ۷۵ هزار تنی گندم است که قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در ایران در بازدید از بندر شهید بهشتی با ابراز خرسندی از ورود اولین محموله گندم اهدایی هند به بندر چابهار گفت: این اولین محموله از مجموعه ۷۵ هزار تنی گندم است که قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود.

Wheat - اسپوتنیک افغانستان
روند انتقال محموله‌ی گندم کمکی هند به افغانستان آغاز شد

وی با قدردانی از هند و ایران برای انتقال و ترانزیت گندم در شرایط بسیار سخت، مهم و حساس کنونی که منطقه و جهان از بحران شیوع بیماری کرونا در رنج است، ابراز امیدواری کرد با همکاری مستقیم همکاران در ایران این گندم هرچه سریعتر به افغانستان برسد.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایران اظهار کرد: کشتی نگار از شناورهای کشتیرانی ایران (IRISL)، حامل ۲۰۳ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت است که اولین محموله کمک‌های بشردوستانه و دهمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان را حمل می‌کند.

وی با بیان این‌که این کشتی دیروز از بندر کاندلای هند وارد بندر شهید بهشتی شد، ادامه داد: این محموله حدود ۵۰۰۰ تن گندم اهدایی دولت هند به افغانستان است که پس از تخلیه که فرایند آن به‌سرعت در حال انجام و رو به اتمام است از طریق مرز میلک به افغانستان ترانزیت خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала