تجدید نظر اروپا در حقوق پناهندگان

© AP Photo / Marko Drobnjakovicپناهندگان در اروپا
پناهندگان در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا در زمینه همه گیری کورنا ویروس، خود را موظف نموده تا حقوق اساسی پناهندگان را در طی مراحل پناهندگی، بازگشت و اسکان مجدد تضمین کند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اروپا روز پنجشنبه در پاسخ به درخواست کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دستورالعمل های مربوط به اعمال قوانین مربوط به اتحادیه اروپا را در زمینه همه گیر کرونا ویروس تصویب کرد.

مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
اروپا مهاجرین مبتلا به کرونا را نمی پذیرد

مارگاریت اسكیناس معاون رئیس اتحادیه اروپا در این ارتباط ابراز نظر نموده گفت: "همه گیری ویروس تأثیر مستقیمی در چگونگی اجرای قوانین اتحادیه اروپا در مورد پناهندگان و بازگشت و همچنان به اقامه آنها دارد." ما به کشور های عضو مشورتی منجمله در مورد عملی نمودن مقررات اتحادیه اروپا در دفاع از صحت و حقوق انسان کمک می نمایم.
وی تأکید کرد: اگرچه در هفته های اخیر می توانست طرز زندگی ما به طرز چشمگیری تغییر کند، اما ارزشها و اصول ما نباید تغییر کند. در اسناد تصویب شده، انعطاف پذیری را در استفاده از قوانین اتحادیه اروپا، از جمله با توجه به زمان و مدت بررسی اوراق عرض و رسیدگی به ادعاها توصیه می کند. صحبت های شخصی می توانند به صورت کنفرانس ویدیویی یا حتی به طور کامل حذف شوند. اقدامات قرنطینه و انزوا برای پناهجویان باید "منطقی، متناسب و غیر تبعیض آمیز" باشد. متقاضیان باید کمکها طبی را دریافت کنند. به دلیل مرض همه گیر ویروس، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سازمان های بین المللی موقتاً عملیات اسکان پناهندگان را به حالت تعلیق درآوردند . اتحادیه اورپا توصیه می کند که کار مقدماتی باید تا حد امکان ادامه یابد تا اسکان مجدد بدون مشکل از سر گرفته شود.

انتقال مهاجرین افغان به جای نامعلوم توسط پولیس فرانسه از اطراف پاریس - اسپوتنیک افغانستان
گروپ بزرگ قاچاقبران مهاجرین افغان در اروپا بازداشت شد

به تاریخ 17 مارچ، اتحادیه اروپا قلمرو خود را از سفرهای اختیاری توسط افراد غیر مقیم برای مدت 30 روز بسته کرد. سپس این ممنوعیت تا 15 ماه می تمدید شد. اما برای افراد نیازمند حمایت بین المللی، این محدودیت اعمال نمی شود. علی الرغم وقفه های مؤقت، کمیسیون به این نظر است که، باید کار روی پروسه های بازگشت مهاجران ادامه یابد. آژانس Frontex برای کمک به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سازماندهی پروازهای آماده است.
در 17 مارچ، اتحادیه اروپا قلمرو خود را از سفرهای اختیاری توسط افراد غیر مقیم برای مدت 30 روز بسته کرد. سپس این ممنوعیت تا 15 ماه می تمدید شد. اما ، برای افراد نیازمند حمایت بین المللی، این محدودیت اعمال نمی شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала