Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آندرس اینیستا: نسل طلایی بارسلونا هرگز تکرار نخواهد شد

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر آندرس اینیستا Russia World Cup Spain Training
آندرس اینیستا Russia World Cup Spain Training - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آندریس اینیستا کاپیتان سابق تیم فوتبال بارسلونا باور دارد که نسل طلایی این باشگاه دوباره تکرار نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، آندرس اینیستا معتقد است که نسل طلایی بارسلونا که شامل امثال لیونل مسی و ژاوی بود، هرگز تکرار نخواهد شد.

لا ماسیا در ابتدای هزاره با اینیستا در بین تعدادی از بازیکنانی که از طریق آکادمی آورده شده بودند و در سال‌های بعد برای ستاره شدن در این باشگاه به میدان می‌رفتند، استعدادی جوان برای بارسا بود.

در حالی که برخی از آن نسل اکنون کفش‌های خود آویزان کرده‌اند، اینیستا همچنان در جاپان بازی می‌کند، در حالی که مسی، جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس همچنان برای کاتالان‌ها وارد مستطیل سبز می‌شوند.

با این وجود بارسلونا امیدوار است که نسل جدیدی از استعدادها را در سال‌های آینده به وجود آورد و اینیستا محتاط است که آنها نمی‌توانند همان موفقیتی را که دو دهه قبل داشته‌اند، باز تولید کنند.

اینیستا به گاردین گفت: "این نسل هرگز تکرار نخواهد شد اما آنچه در ادامه می‌آید لزوماً از نظر نحوه حضور باشگاه بدتر نیست. این هرگز یکسان نخواهد بود، اما لازم نیست بدتر شود."

وی گفت: "در تاریخ باشگاه انواع مختلفی از دوره‌ها وجود داشته است: بازیکنان جوان وقتی بد نتیجه بودند در تیم اول شانس می‌گرفتند و باید به تیم جوانان مراجعه می‌کردند که در دوران من این اتفاق افتاد. اما پس از آن دوره باید 10، 11، 12 بازیکن از تیم جوانان در تیم دسته اول داشته باشید. بستگی به این دارد که مربی کیست، وضعیت باشگاه چگونه است، اما من همیشه فکر می‌کنم بازیکنی در سیستم جوانان که به اندازه کافی خوب برای بازی در تیم اول است در یک شرایط یا تیم دیگر به تیم اول می‌رسد.

او در ادامه افزود:  "سال‌ها زندگی در این باشگاه بود، از آنجا که ما خیلی جوان بودیم، اینجا بزرگ شدیم و وارد تیم اول شدیم و 10، 12، 15 سال در آنجا ماندیم و کاپیتان شدیم. همه ما در اینجا به عنوان مردم شکل گرفتیم."

اینیستا می‌گوید: "ما در مورد بارسلونا‌، باشگاهی با بهترین بازیکنان صحبت می‌کنیم. وکتور، پویول، ژاوی، من: ما در یک سناریو با بوسی، پیکه و لئو آمدیم. ما افرادی هستیم که کل زندگی ما در این باشگاه بوده‌ایم و آن چیزی را داریم که دیگران ندارند."

اینیستا پس از انجام بیش از 600 بازی برای بارسلونا در سال 2018 این باشگاه را ترک کرد و همچنان اکنون برای باشگاه ویسل کوبه بزی خود را ادامه می‌دهد.

علی رغم ماهیت سوال برانگیز بودن خروج وی از نیوکمپ، مرد اسپانیایی تأکید کرده که پس از قطع بازی، حاضر به بازگشت به باشگاه است.

وی گفت: "در حال حاضر من سعی می‌کنم تا حد ممکن شغل خود را گسترش دهم. می‌خواهم توپ را تا زمانی که می‌توانم شوت کنم زیرا این همان چیزی است که مرا خوشحال می‌کند. برای سال 2021 با من تماس گرفته‌اند، اما من در پایان هر فصل به چیزهایی نگاه می‌کنم و احساس خوبی‌ و انگیزه می‌گیرم. می‌خواهم به بازی خود ادامه دهم و از حضور در اینجا خوشحالم."

اینیستا افزود: "وقتی تمام شود، من همیشه گفته‌ام که دوست دارم به بارسا برگردم. این همه به این بستگی دارد که چگونه؟ در چه نقشی؟ چه وضعیتی؟ چه کسی در باشگاه است؟ این یک راه دور است اما با هر آنچه در آنجا تجربه کردم، با تمام احساساتی که دارم، دوست دارم برگردم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала