روسیه: حل بحران افغانستان به اقدامات هماهنگ جهانی نیاز دارد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر حل بحران افغانستان به اقدامات هماهنگ جهانی نیاز دارد
حل بحران افغانستان به اقدامات هماهنگ جهانی نیاز دارد
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خواهان متحد شدن کشورهای بین المللی برای حل بحران سیاسی کنونی افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست مطبوعاتی گفت که روسیه خواهان متحد شدن بازیگران اصلی بین الملی برای کمک به حل بحران سیاسی، یافتن راه حل های سیاسی به نفع مردم افغانستان، صلح واقعی در خاک این کشور و ثبات در منطقه می‌باشد.

پنتاگون: با بیرون شدن از افغانستان توانایی ما در برابر روسیه و چین بیشتر می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: با بیرون شدن از افغانستان توانایی ما در برابر روسیه و چین بیشتر می‌شود

او افزود: "ما از تلاش های اخیر امریکا بخاطر جلوگیری از برگزار نشدن گفتگوهای مستقیم بین الافغانی، و از تماس های آنها با رهبران سیاسی افغانستان، دفتر سیاسی طالبان در دوحه و رهبری نظامی سیاسی پاکستان، استقبال می کنیم".

سخنگوی وزارت امور خارجی روسیه تاکید دارد که مشکل خواهد بود که گفتگوهای بین الافغانی بدون حل بحران انتخابات سال گذشته، آغاز شود.

به گفته وی، رهبران فعلی افغانستان روند رهایی زندانیان طالب را به کندی پیش می‌برند، این در حالی که یکی از پیش شرط های مهم گفتگوهای بین الافغانی آزاد سازی زندانیان طالبان است.

حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار: آمریکا در تلاش گسترش بحران در افغانستان است

او افزود: "ما نمی توانیم ذکر نکنیم که امریکایی ها در تشدید اختلاف سیاسی کنونی در کابل دست داشتند، در واقعیت آنها پیروزی یکی سیاستمداران را در انتخابات به رسمیت شناختند، این خود خلاف توافق‌های بین المللی "سه به علاوه" با مشارکت افغانستان، روسیه، امریکا، چین و پاکستان است.

گفتنی‌ست که جنگ میان نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان با گروه طالبان به شدت جریان دارد، نفوذ گروه تروریستی داعش نیز در این کشور به شدت افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان عملیات مشترک ضد تروریستی را در سراسری این کشور انجام می دهند.

در 14 ماه فبروی در یک مراسم ویژه، توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان پس از گفتگوهای طولانی به امضا رسید. بر بنیاد توافق‌نامه نیروهای خارجی این کشور را ترک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала