اولین تجریدگاه بیماران کووید- 19 در قصر دارالامان گشایش یافت

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanاولین تجریدگاه بیماران کووید- 19 در قصر دارالامان گشایش یافت
اولین تجریدگاه بیماران کووید- 19 در قصر دارالامان گشایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولین تجریدگاۀ بیماران کووید- 19، امروز (شنبه، 30 حمل) در قصر دارالامان گشایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه می‌گوید بیمارانی که وضعیت وخیم نداشته باشند در دوصد بستر در یک طبقۀ قصر دارالامان نگهداری خواهند شد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت‌عامه در مراسم گشایش این تجریدگاه گفت که شمار مبتلایان به بیماری کووید- 19 در افغانستان به 933 تن رسیده‌است: «بحران جهانی کرونا دامنه و آتشش در افغانستان رسیده‌است و روز به روز این روبه افزایش است و طوری که همه می‌دانند بحران یا فاجعه وضعیتی است که سیستم‌ها در آن اختلال می‌شود».

کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان/با ثبت 27 مورد جدید شمار مبتلایان به 933 تن رسید

همزمان با این‌که انتقادهایی در اولویت دهی آزمایش زورمندان و خانواده‌های زورمندان و نیز مقام‌های دولتی وجود دارد، منابع به طلوع‌نیوز تأیید می‌کنند که ریاست‌جمهوری به وزارت صحت‌عامه دستور داده‌است که از فضل الهادی مسلمیار و خانواده‌اش آزمایش بیماری کووید- 19 گرفته شود.

وزیر صحت‌ عامه نیز می‌پذیرد که شماری از والیان، فرماندهان و سیاست‌گران با اعمال فشار به کارمندان این وزارت، آزمایش می‌شوند: «بدون شک! زورمند، زورمند است... والی، والی است، می‌تواند که تحمیل کند. قومندان، قومندان است؛ در یک ولایت مراجعه می‌کند و می‌گوید که تست من و خانواده‌ام را بگیرید. داکتر چپن سفید من، با کیت‌های تشخیصه‌اش مجبور است که برود از او تست بگیرد».

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس‌جمهور نیز افزود: «برای مبارزه مؤثر با کرونا و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس و براساس نیازمندی علایمی که دیده می‌شود – هم در نهادهای دولتی و هم در بیرون از نهادهای دولتی – تست کرونا باید صورت بگیرد».
در حال حاضر، سرنوشت نمونه‌های گرفته شده از‌ بیماران کووید- 19 در شماری از ولایت‌ها، به ویژه فاریاب و غور، به علت نبود آزمایشگاه‌ها، ناروشن مانده‌اند و حتا در برخی از حالت‌ها پس از مرگ بیمار، نتیجه آزمایش آن به ولایت مربوط رسیده‌اند.

با این همه دیده شود که در تجریدگاۀ بیماران کووید- 19 در قصر دارالامان آیا شهروندان عادی نیز نگهداری خواهند شد و یا ویژۀ مقام‌های دولتی و زورمندان خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала