دانشمندان آمریکایی: میزان واقعی شیوع کرونا به مراتب بیشتر از آمار رسمی است

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaدانشمندان آمریکایی میزان واقعی شیوع کرونا را محاسبه نمودند
دانشمندان آمریکایی میزان واقعی شیوع کرونا را محاسبه نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک بررسی بر روی آنتی بادی‌ها در کالیفرنیا ثابت می‌کند میزان آلودگی به ویروس کرونا در این بخش از آمریکا بسیار بیشتر از ارقام رسمی ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، محققان آمریکایی در طی یک مطالعه که با همکاری 3300 نیروی داوطلب و انجام تست آنتی بادی بر روی آنها به این نتیجه رسیده‌اند که شیوع ویروس کرونا در آمریکا ابعادی بسیار بی سابقه یافته است.

نتایج این مطالعه در نشریه  medRxiv منتشر شده است.

  مرگ 4 هزار آمریکایی در یک شبانه روز از اثر ابتلا COVID-19 - اسپوتنیک افغانستان
مرگ 4 هزار آمریکایی در یک شبانه روز در پی ابتلا به COVID-19

بر همین اساس تنها در شهر سانتا کلارای کالیفرنیا با حدود دو میلیون نفر جمعیت و 3377 کیلومتر مربع وسعت بین 48 تا 81 هزار نفر به ویروس کرونا آلوده هستند و بی اطلاعی از این موضوع می‌تواند هزاران نفر دیگر را در آمریکا به سرعت به ویروس کرونا آلوده کند.

این رقم آلودگی مربوط به هفته گذشته بوده و محققان می‌گویند آمار مذکور 50 تا 85 برابر آمار رسمی ابتلاء به کرونا در سانتا کلارا است.

محققان دانشگاه استنفورد که این بررسی را انجام داده‌اند، می‌گویند در صورت انجام تست‌های آنتی بادی در نقاط دیگر ایالت متحده نیز به احتمال زیاد به همین آمار تکان دهنده دست می‌یابیم. آزمایش‌های آنتی بادی با هدف یافتن نشانه‌های واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت ویروسی انجام می‌شوند و پژوهشگران مذکور می‌گویند آنها را با بالاترین حد کیفیت ممکن انجام داده‌اند تا از صحتشان مطمئن شوند.

این در حالی است که گفته می‌شود، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا 710 هزار و 21 نفر و تعداد قربانیان نیز به 37 هزار و 158 نفر افزایش یافته است.

ویروس کرونا نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان چین ظاهر و طی مدت کوتاهی با شیوع در 210 کشور تبدیل به بیماری «همه‌گیری جهانی» شد.

گفتنی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به مرز 2 میلیون و 220 هزار نفر نزدیک می‌شود. نزدیک به 150 هزار نفر تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا COVID-19 در سراسر جهان از دست‌ داده‌اند.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала