نیروی دریایی امریکا قادر به ردیابی زیردریایی‌های «یاسن» روسیه نیست

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationنیروی دریایی امریکا قادر به ردیابی زیردریایی‌های «یاسن» روسیه نیست
نیروی دریایی امریکا قادر به ردیابی زیردریایی‌های «یاسن» روسیه نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشنال اینترست در گزارش جدید اش می‌گوید که نیروی دریایی امریکا نمی‌تواند زیردریایی‌های کلاس «یاسن» را ردیابی کند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده امریکا معتقد است که زیردریایی‌های پروژه یاسن روسیه قادر به ایجاد دردسرهای بزرگی برای نیروی دریایی کشور هستند.

در ادامه گزارش نشریه امریکایی با تایید این مطلب آمده است که زمانی که زیردریایی «سورودوینسک» از کلاس یاسن وارد اقیانوس اطلس شد، ناپدید شد. برای چند هفته نیروی دریایی امریکا نتوانست این زیردریایی را پیدا کند.

نهنگ وحشتناک روسی اقیانوس جهانی را لرزاند - اسپوتنیک افغانستان
"نهنگ وحشتناک روسی" اقیانوس جهانی را لرزاند

به گفته این نشریه، سورودوینسک چنان بر روی یکی از افسران ارشد ناوگان زیردریایی امریکا تاثیر گذار بود که وی مدلی از این زیردریایی روسی را در دفتر خود نصب کرد. نصب این مدل برای آن انجام شد تا به نیروی دریایی ایالات متحده امریکا یادآوری کند با چه چیزی سر و کار دارند.

نشریه به نقل از دریاسالار دیو جانسون در سال 2014، می‌گوید: ما با دشمنان بالقوه سرسختی روبرو خواهیم شد. فقط به سورودوینسک نگاه کنید. من آنچنان تحت تأثیر این زیردریایی قرار گرفتم که درخواست کردم مدلی از آن بسازند.

اینترست خاطر نشان می‌کند که سورودوینسک یک زیردریایی پیشرفته است که در ساخت آن از برخی فناوری‌های کشف شده توسط اتحاد جماهیر شوروی در دهه 80 استفاده شده است. این زیردریایی دارای یک سونار بزرگ و بسیار حساس است که در کمان قرار دارد و لوله‌های اژدر در وسط سورودوینسک نصب شده اند.

بدنه زیردریایی از فولاد کم مقناطیسی ساخته شده است که به میزان قابل توجهی ردیابی آن را کاهش می‌دهد.

زیردریایی هسته‌ای سورودوینسک، کشتی اصلی پروژه 885 یاسن است. سورودوینسک همچنان اولین زیردریایی هسته‌ای چند منظوره نسل چهارم روسیه است که حامل تمام وقت راکت‌های جدید کالیبر و اونیکس می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала