کانون شیوع کرونا؛ منطقه کم خطر اعلام شد

© REUTERS / Aly Songکانون شیوع کرونا؛ منطقه کم خطر اعلام شد
کانون شیوع کرونا؛ منطقه کم خطر اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای تعیین سطح خطر اپیدمی، مقامات شهری چین مقیاس خاصی را معرفی کردند. بر این اساس، شهرهایی با خطر کم در نظر گرفته می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، شهر ووهان چین، کانون شیوع عفونت ویروس کرونا، منطقه کم خطر اعلام شد.

ستاد پیشگیری و کنترول شیوع کووید- 19 در ولایت هوبی چین، روز شنبه 18 اپریل در گزارشی درباره وضعیت شهر ووهان، کانون شیوع عفونت ویروس کرونا، این شهر را منطقه کم خطر اعلام نمود.

نخستین فرد مبتلا به کرونا در ووهان چین پیدا شد - اسپوتنیک افغانستان
نخستین فرد مبتلا به کرونا در ووهان چین پیدا شد

در این گزارش آمده است: در سرتاسر شهر ووهان، سطح ریسک پایین است؛ در این ولایت هیچ شهر یا شهرستانی با ریسک متوسط ​​یا زیاد وجود ندارد.
بنابراین، امروز در ولایت هوبی 76 شهر و شهرستان با سطح ریسک پایین وجود دارند و حتی یک منطقه نیز با ریسک متوسط ​​و زیاد در این استان وجود ندارد. تمام 13 ناحیه ووهان نیز به عنوان مناطق کم خطر شناخته شدند. 

برای تعیین سطح خطر اپیدمی، مقامات شهری چین مقیاس خاصی را معرفی کردند. بر این اساس، شهرهایی با خطر کم در نظر گرفته می‌شوند که در آنها یا هیچ موردی از ابتلا به پنومونی کووید- 19 ثبت نشده است و یا در 14 روز اخیر هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس ثبت نگردیده باشد.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 مارچ اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس داده‌های این سازمان، حدود دو میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 140 هزار نفر را گرفته است. در روسیه تقریباً 37 هزار نفر به کرونا آلوده شده است و 313 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала