کرونا در جهان/ شمار قربانیان از مرز 150 هزار نفر گذشت

© AP Photo / Ee Ming Tohکرونا در جهان/ شمار قربانیان ازمرز 150 هزار نفر گذشت
کرونا در جهان/ شمار قربانیان ازمرز 150 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 2 میلیون و 250 هزار نفر گذشته است. قربانیان COVID-19 در سراسر جهان به 150 هزار و 603 نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به مرز 2 میلیون و 220 هزار نفر نزدیک می‌شود. نزدیک به 150 هزار نفر تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا COVID-19 در سراسر جهان از دست‌ داده‌اند.

آمریکا با بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا در سطح جهان رکورد جدید را به ثبت رسانده است.

دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا اعلام کرد در 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا کشور به بیش از 700 هزار تن و شمار جان باختگان به حدود 37 هزار تن رسیده است.

 سه عامل کشنده در هنگام ابتلا به کروناویروس شناسایی شد - اسپوتنیک افغانستان
سه عامل کشنده در هنگام ابتلا به کروناویروس شناسایی شد

بر اساس آخرین آمارها، تا به امروز بیش از 560 هزار نفر نیز از این ویروس رهایی یافته‌اند.

بریتانیا با ثبت بیش از 108 هزار مبتلا به ویروس کرونا و حدود 15 هزار مورد مرگ، همچنان یکی از کانون‌های بحرانی در اروپا است.

شهردار بریتانیا، با اشاره به مرگ 20 نفر از رانندگان بس های شهری در لندن، خواستار اجباری شدن استفاده از ماسک در وسايل حمل و نقل عمومی در این شهر شده است.

استفاده از ماسک، به ویژه در مکان‌هایی که امکان فاصله‌گیری فیزیکی وجود ندارد، راهی موثر برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.

در روسیه شیوع ویروس کرونا به اوج رسیده است. تاکنون 32 هزار نفر   به COVID-19 مبتلا شده، 273 نفر، بر اساس آمار رسمی، جان خود را از دست داده‌اند. 

ایتالیا با 22 هزار و 475، اسپانیا با 19 هزار و 478، فرانسه با 17 هزار و 920 در رده‌های بعدی قرار دارند. 

گفتنی است ویروس کرونا نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان چین ظاهر و طی مدت کوتاهی با شیوع در 210 کشور تبدیل به بیماری «همه‌گیری جهانی» شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала