کرونا در افغانستان/با ثبت 27 مورد جدید شمار مبتلایان به 933 تن رسید

© Photo / MPHAکرونا در افغانستان
کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه از ثبت 27 مورد جدید ابتلا به یروس کرونا در کشور خبر داده است. با ثبت این موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به 933 نفر رسید

به گزارش اسپوتنیک،براساس تازه‌ترین آمار وزارت صحت عامه، طی 24 ساعت گذشته، 27 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و به این ترتیب آمار کل مبتلایان به 933 نفر افزایش یافته است.

وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه اعلام کرده که "در 24 ساعت گذشته 465 واقعه مشکوک ویروس کرونا در لابراتوارهای کشور آزمایش شده که از این جمله 66 واقعه مثبت تشخیص شده‌اند."

کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان به  906 نفر افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان به 906 نفر افزایش یافت

وحیدالله مایار؛ سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید، در شبانه روز گذشته، 308 مورد مشکوک ویروس کرونا در لابراتوارهای وزارت صحت عامه تست شد از آن‌جمله 27 مورد آن مثبت تشخیص شده‌است.

به گفته او از این 27 مورد تازه، 12 مورد آن در کابل، 7 مورد در پکتیا، 4 مورد در لوگر، 2 مورد هرات ‌و 2 مورد دیگر در ولایت‌های بامیان و دایکندی به ثبت رسیده‌است.

سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که در 24 ساعت گذشته، 13 بیمار مبتلا به کرونا نیز بهبود یافته‌اند.

براساس آمار وزارت صحت، قربانیان کرونا تاکنون در کشور 30 نفر است.

این در حالی که به باور مردم و ناظران، آمار واقعی مبتلایان و جان‌باحتگان کرونا در افغانستان، چندین برابر آمار رسمی است؛ زیرا ظرفیت و توان دولت برای کنترل و سنجش ابعاد شیوع بیماری، بسیار محدود است و فرایند انجام تست برای تشخیص کرونا هم کند پیش می‌رود. ضمن آن‌که دولت به بخش‌های وسیعی از خاک کشور، دسترسی ندارد و مراکز صحی و آزمایشی تنها در چند شهر، واقع است.

گفتنی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به مرز 2 میلیون و 220 هزار نفر نزدیک می‌شود. نزدیک به 150 هزار نفر تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا COVID-19 در سراسر جهان از دست‌ داده‌اند.  

ویروس کرونا نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان چین ظاهر و طی مدت کوتاهی با شیوع در 210 کشور تبدیل به بیماری «همه‌گیری جهانی» شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала