آغاز کار ساخت سه سردخانه‌ ای بزرگ و معیاری در سه ولایت افغانستان  

© وزارت زراعتآغاز کار ساخت سه سردخانه‌ ای بزرگ و معیاری در سه ولایت افغانستان
آغاز کار ساخت سه سردخانه‌ ای بزرگ و معیاری در سه ولایت افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان از آغاز کار ساخت سه سردخانه ای بزرگ و معیاری در ولایت های فاریاب، لوگر و پکتیا خبر داد.
نخستین سردخانه صفر انرژی در کابل به بهره برداری سپرده شد - اسپوتنیک افغانستان
نخستین سردخانه صفر انرژی در کابل به بهره برداری سپرده شد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان امروز یکشنبه ۳۱ حمل ۱۳۹۹ نوشت: کار ساخت سه سردخانه‌ ای مدرن و بزرگ در ولایت‌های فاریاب، لوگر و پکتیا آغاز گردید. تهداب سردخانه‌های یادشده توسط والیان این ولایت‌ها به زمین گذاشته شد.

هر یک از این سردخانه‌ها، ظرفیت نگهداری یک هزار و ۵۰۰ تن میوه را خواهند داشت و هر کدام به صورت یک کمپلکس سردخانه‌ای، ساخته می‌شوند. این سردخانه‌ها توسط وزارت زراعت، آبیاری و مالدرای دیزاین شده و کار آن را شرکت انکشاف ملی عملی می‌کند. در ساخت هر یک از این سردخانه‌ها، ۱۸۰ میلیون افغانی هزینه می‌شود.

این وزارت یادآوری می کند، که پیش از این کار ساخت سردخانه‌های مشابه، در ولایت‌های پروان، کاپیسا، میدان‌وردک، تخار و غزنی آغاز شده بود.

قرار است این سردخانه‌ها تا دو سال آینده بهره‌برداری برسند. در ساخت هر یک از این سردخانه‌ها حدود ۱۵۰ تن تا تکمیل آن‌ها کار می‌کنند. با تکمیل هر یک از این سردخانه‌ها، برای ۳۰ تن زمینه‌ی کار دایمی فراهم می‌شود.

یادآوری می کنیم، که سالانه هزاران تن از میوه های افغانستان به دلیل نبود سردخانه های معیاری خراب می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала