میررحمان رحمانی شفاخانه شخصی‌اش را به تداوی بیماران کرونا تخصیص داد

© Photo / Kabul Municipalityمیررحمان رحمانی شفاخانه شخصی‌اش را به تداوی بیماران کرونا تخصیص داد
میررحمان رحمانی شفاخانه شخصی‌اش را به تداوی بیماران کرونا تخصیص داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ولسی جرگه، یک شفاخانه شخصی مجهز 60 بستری اش را در کابل، به منظور تجرید و تداوی بیماران مصاب به ویروس کرونا را رسماَ به وزارت صحت عامه تسلیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، میر رحمان رحمانی، رئیس ولسی جرگه، امروز یکشنبه (31 حمله) به منظور مبارزه بهتر با ویروس کرونا یک باب شفاخانه شصت بستر ملکیت خویش را در حالیکه فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، شاروال کابل و مشاور رئیس‌جمهور و اعضای شورای ملی حضور داشت، در اختیار وزارت صحت قرار داد.

در مراسم تسلیم دهی این شفاخانه در کابل، رئیس ولسی جرگه و وزیر صحت عامه کشور از افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی نموده، همسویی و همگامی سایر افغانان را در حالت اضطرار و در امر مبارزه با ویروس کرونا تاثیرگذار عنوان نمودند و از عموم مردم خواسته شد تا برای جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس به توصیه‌های صحی توجه نمایند و از گشت و گزار غیر ضروری خودداری کنند. هم‌چنان آقای فیروز علاوه نمود که برای مبارزه با ویروس کرونا تدابیر وقایوی و امکانات و تجهیزات بیشتر فراهم خواهد شد.

پیش از این، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که شمار مبتلایان ویروس کوید-19 در کشور به 996 نفر افزایش یافته است.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت کشور امروز در یک کنفرانس خبری گفت که در 24 ساعت گذشته، 286 نمونه مشکوک ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت آزمایش شده است. به گفته آقای فیروز از این میان 63 مورد جدید ویروس کوید-19 به ثبت رسیده است.

وحیدالله مایار سخنگو این وزارت می‌گوید که آزمایش 31 نمونه در کابل، 16 مورد در بلخ، 6 رویداد در کنر، 4 رویداد در هرات، 3 نمونه در بغلان، یک مورد در فاریاب، یک نمونه لغمان و یک رویداد در جوزجان، مثبت بوده است.

در همین حال آقای مایار می‌افزاید که در 24 ساعت گذشته 15 بیمار از شفاخانه مرخص شده اند. تا هنوز 131 نفر در کشور درمان شده اند.

به گفته این وزارت در 24 ساعت گذشته دو نفر جان داده که شمار جان باختگان در کشور نیز به 32 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала