مرکز فروش محصولات مرغ‌داری یک تخم مرغ را در بدل هشت افغانی می‌فروشد

© Fotolia / Syda Productionsمرکز فروش محصولات مرغ‌داری تخم مرغ را در بدل هشت افغانی می‌فروشد
مرکز فروش محصولات مرغ‌داری تخم مرغ را در بدل هشت افغانی می‌فروشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مرکز فروش محصولات مرغ‌داری از سوی اتاق زراعت و مالداری و اتحادیه‌ی مرغ‌داران افغانستان در کابل گشایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، مرکز اتاق زراعت و مالداری می گوید که پس از این یک تخم مرغ را در بدل هشت افغانی، یک کیلوگرام مرغ را در بدل 110 افغانی و یک کیلو گرام گوشت پروسس شده‌ی  مرغ در بدل 160 افغانی به فروش می‌رساند.

تخم مرغ از مرگ زودرس جلوگیری می کند - اسپوتنیک افغانستان
تخم مرغ از مرگ زودرس جلوگیری می کند

عبدالنصیر رشتیا، رئیس روابط عامه‌ی اتاق زراعت و مالداری هنگام گشایش مرکز فروش محصولات مرغ‌داری گفت که پس از هرات، این دومین مرکز مستقیم محصولات مرغ‌داری در کشور است.

معروف ظفر، رییس اتاق زراعت و مالداری نیز گفت که این مرکز برای دسترسی آسان مردم به محصولات زراعتی کشور در کابل باز شده است و همه‌روزه به روی مردم باز خواهد بود.

به گفته آقای ظفر به زودی در کابل چهار مرکز دیگر فروش محصولات ایجاد خواهد شد، در این مراکز تولیدات وطنی شامل گوشت مرغ، تخم مرغ، میوه، سبزی و دیگر محصولات زراعتی کشور به فروش خواهد رسید. او تأکید کرد که هر گونه واردات محصولات مرغ در کشور قانونی و از قاچاق مرغ نیز جلوگیری شود.

این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، قیمت تخم مرغ در بازارهای کابل تا دو برابر افزایش یافته است. پیش از شیوع کرونا، یک تخم مرغ در بدل شش افغانی به فروش می‌رسید اما اکنون این قیمت به 12 افغانی افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала