نزدیک شدن خطرناک جنگنده های روسیه و آمریکا + ویدئو

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر نزدیک شدن خطرناک جنگنده های روسیه و آمریکا + ویدئو
نزدیک شدن خطرناک جنگنده های روسیه و آمریکا + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، یک فروند جنگنده روسی در نزدیکی یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز دریای مدیترانه پرواز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،، مقام‌های نیروی هوایی آمریکا اعلام کردند، یک فروند جنگنده روسی در 25 فوتی یک فروند هواپیمای شناسایی P-8A Poseidon آمریکا قرار گرفت، در حالی که در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرد.

نیروی دریایی آمریکا در فیلمی که در توئیتر درباره این رویداد منتشر کرد، نوشت: هواپیمای آمریکایی بر اساس قوانین بین‌المللی فعالیت داشت و پرواز می‌کرد و اقدامی در راستای تحریک روسیه انجام نداد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد هواپیمای روسی مانور معکوس با سرعت بالایی را به طور مستقیم در مقابل هواپیمای آمریکایی P8 انجام داده است.

نیروی دریایی آمریکا عملیات این جنگنده روسی را "مانوری پر قدرت" توصیف کرده که در فاصله 25 پایی و در مقابل P8 صورت گرفته و باعث بروز تلاطم در آن شده است.

این دومین بار در چهار روز گذشته است که یک فروند جنگنده روسی در نزدیک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز مدیترانه پرواز می‌کند و برای هواپیمای آمریکایی مزاحمت ایجاد کرده است.

روز چهارشنبه، نیروی دریایی آمریکا یک جنگنده دیگر روسی را به انجام پرواز ناامن با سرعت بالا و ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای شناسایی آمریکایی متهم کرد.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا با اشاره به توافق 1972 جلوگیری از رویدادها بر فراز آب‌های بین‌المللی آمده است:‌ از آنجا که هواپیمای روسی در حریم هوایی بین‌المللی عمل می‌کند،‌  ما از آن‌ها انتظار داریم که بر اساس معیارهای بین‌المللی عمل کرده و از وقوع چنین رویدادهایی جلوگیری کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала