انس حقانی: جنگ بر ما تحمیل شده است

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaانس حقانی: جنگ بر ما تحمیل شده است
انس حقانی: جنگ بر ما تحمیل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو کمیسیون سیاسی طالبان با اشاره به حضور آمریکا در افغانستان گفت که جنگ بر ما تحمیل شده است و عامل آن نیز اشغال افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، انس حقانی عضو کمیسیون سیاسی و تیم مذاکره کننده طالبان اظهار داشت که امریکا با درک حقایق در افغانستان، توافق خروج نیروهایش از این کشور و «پیمان پایان اِشغال» را با طالبان امضا کرد.

وی افزود که جنگ بر طالبان «تحمیل» شد و خاک افغانستان نیز توسط نیروهای خارجی «اشغال» شده است بنابراین جنگ علیه اشغال «جهاد مقدس» این گروه محسوب می‌شود.

کشته و زخمی شدن 7 جنگجوی شبکه حقانی در اثر انفجار ماین خودی  - اسپوتنیک افغانستان
کشته و زخمی شدن ۷ جنگجوی شبکه حقانی در اثر انفجار ماین خودی

به گزارش وبسایت رسمی گروه طالبان، حقانی ادامه داد: «اگر آمریکایی‌ها از لحاظ عملی به محتویات این توافقنامه متعهد بمانند، من مطمئن هستم که بی‌ثباتی و جنگی که در نتیجه اشغال به وجود آمده پایان خواهد یافت و افغانستان با داشتن یک نظا م قوی مرکزی به خانه‌ای امن و صلح آمیز برای همه افغان‌ها تبدیل خواهد شد".

او رهایی زندانیان طالب را مهمترین پیش‌شرط آغاز مذاکرات بین الافغانی دانست.

عضو کمیسیون سیاسی طالبان  تصریح کرد: شرط آزادی زندانیان قوی‌ترین شرط است، تا وقتی که به آن عمل نشود، قدمی بر نخواهیم داشت.

انس حقانی پس از تبادل با اسرای امریکایی و استرالیایی به دفتر سیاسی طالبان در قطر رفت و اکنون به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره طالبان فعالیت می‌کند.

حقانی به همراه دو نفر دیگر از اعضای ارشد طالبان 28 عقرب ماه پس از 5 سال حبس و در حالی که حکم اعدام وی صادر شده بود با دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل مبادله شد و پس از آن به دفتر سیاسی طالبان در قطر منتقل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала