طالبان شب گذشته بر پنج ولسوالی فاریاب همزمان حمله کرده‌اند

© Photo / Naqibullah.faiqطالبان شب گذشته بر پنج ولسوالی فاریاب همزمان حمله کرده‌اند
طالبان شب گذشته بر پنج ولسوالی فاریاب همزمان حمله کرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی فاریاب می گوید که جنگجویان گروه طالبان به حملات شان در این ولایت شدت بخشیده و تنها در شب گذشته در پنج ولسوالی درگیری های شدیدی میان طالبان و نیروهای دولتی صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، نقیب الله فایق در صحبتی گفت که ولسوالی ها قیصار، المار، بل چراغ، دولت آباد و خواجه سبزپوش از دیشب تا حوالی ساعت 5 صبح امروز شاهد حملات سنگین طالبان بوده است.

کشته شدن دو سرگروه طالبان در فاریاب  - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن دو سرگروه طالبان در فاریاب توسط مواد زهری 

به گفته او، در جریان این درگیری ها، تاهنوز کشته شدن چهار سرباز دولت و زخمی شدن پنج سرباز دیگر تائید شده است، والی فاریاب گفت که تلفات جنگجویان طالبان نیز در همین حدود است.

همچنان به گفته‌ی او، در نتیجه‌ی این درگیری‌ها تعدادی زیادی از غیرنظامیان نیز کشته و زخمی شده‌اند که تاکنون رقم تلفات آنان مشخص نیست.

نقیب‌الله فایق اما تأکید می‌کند که هم‌اکنون تمامی بخش‌های شفاخانه‌ها در ولایت فاریاب مصروف درمان سربازان و غیرنظامیان زخمی‌شده در جنگ است.

او گفت: "من دیروز خودم وقتی که از شفاخانه‌های شهر میمنه، مرکز فاریاب بازدید کردم، دیدم که شفاخانه‌ها پُر از غیرنظامیان و نظامیان زخمی است. در واقع همگی بخش‌های صحی هم‌اکنون مصروف تداوی آنان اند".

والی فاریاب اظهار داشت که رسیدگی به زخمی‌های جنگ سبب می شود به مبتلایان ویروس کرونا در شفاخانه ها این ولایت کمتر توجه صورت گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала