الجزیره (قطر): آیا پایان زمین واقعاً نزدیک است؟

© Depositphotos.com / Igor Zhuravlov الجزیره (قطر): آیا پایان زمین واقعاً نزدیک است؟
 الجزیره (قطر): آیا پایان زمین واقعاً نزدیک است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نویسنده باور دارد که ترس جلو تفکر معقول را میگیرد و به ذهن ما اجازه می دهد همه چیز را به گونه متفاوت درک کند. امروز، هنگامی که تمام جهان وحشت زده شده، گزارش هایی راجع به نزدیک شدن آخر زمان بطور روزافزون بوجود می آیند. ولی سیاره مرموز نیبیرو و گویا اینکه از تصادم آن با زمین نمی توان جلوگیری نمود، از مدتها قبل معلوم است. در ناسا در این باره چه فکر میکنند؟

شادی عبدالحافظ می نویسد، در ماه های اخیر، پیام های ترسناک زیادی در مورد سیاره نیبیرو که پیوسته به زمین نزدیک می شود، در اینترنت منتشر میشوند. برخورد با آن منجر به مرگ تمام زندگی در سیاره ما خواهد شد. آیا این می تواند صحیح باشد؟

یک ستاره دنباله دار بیگانه به نظام شمسی ما پراوز نموده است - اسپوتنیک افغانستان
یک ستاره دنباله دار بیگانه به نظام شمسی ما پراوز نموده است

چه کسی از آسمان ها ​​پایین می آید؟

پیام های مربوط به برخورد نیبیرو با زمین هر سال در ماه دسامبر منتشر می شود. به هر حال، دانشمندان متون باستانی تمدن مایا را رمزگشایی کرده و به این نتیجه رسیدند که پایان جهان در سال 2012 در نتیجه برخورد زمین با سیاره دیگر رخ خواهد داد. طبق متون باستانی، این تصادم باعث فوران آتشفشان ها، زمین لرزه ها و گردبادها خواهد شد که به مرگ بشر منجر خواهد گردید.

نویسنده امریکایی، زکریا سیچین، پیرو و تعمیم کننده نظریه غیرعلمی سیاره نیبیرو و قاره های قدیم، ادعا می کند که نیبیرو در حال نزدیک شدن به زمین است و به زودی با آن تصادم خواهد کرد.

در حقیقت، تمام اخبار موجود در شبکه های اجتماعی جعلی است که توسط هیچگونه ثبوت تائید نمی شود.

معلومات ناسا حاکی از آن است که چند علت آشکار وجود دارد که می توانند ما را به این امر متقاعد کند.

چرا این فقط یک افسانه است؟

بطور مثال، اگر هر سیاره ای به زمین نزدیک شود، می توان آن را برای مدت زمان طولانی - از چند ماه تا چند سال - در آسمان مشاهده کرد. بنابراین، هر شخصی که تلسکوپ داشته باشد، می تواند بعد از رسیدن به مدار زحل، متوجه نزدیک شدن سیاره دیگری شود.

کشف سیاره کوتوله جدید در نظام شمسی - اسپوتنیک افغانستان
کشف سیاره کوتوله جدید در نظام شمسی

این بدان معناست که جسم آسمانی توسط ستاره شناسان آماتور و نه فقط آژانس های فضایی مورد توجه قرار می گیرد. هر شخص با تلسکوپ متوسط ​​می تواند به راحتی متوجه وجود یک جسم آسمانی بیگانه شود. به هر حال، ده ها هزار نفر در سراسر جهان، از جمله نویسنده این مقاله، صاحب تلسکوپ ها هستند.

علاوه بر این، رویکرد یک جسم بزرگ آسمانی می تواند تأثیر مستقیمی بر مدار سیارات دیگر داشته باشد که بدون شک ستاره شناسان متوجه آن می شوند.

همچنین شایان تذکر است که سیاره نیبیرو جزء هشت سیاره منظومه شمسی نیست.

در عین حال، برخی دانشمندان ادعا می کنند که نیبیرو تقریباً هر 3600 سال یک بار در اطراف خورشید انقلاب ایجاد می کند. این نمی تواند درست باشد، زیرا موجودیت سیاره ای که بر مدار سایر سیارات تأثیر می گذارد، میلیارد ها سال قبل سیستم های سیاره ای را تخریب میکرد. در نتیجه، سیاره نیبیرو به هیچ وجه وجود ندارد.

سیاره نهم و پاندیمی کروناویروس

برخی دانشمندان در تلاشند تا افسانه نیبیرو و فرضیه وجود سیاره نهم را با هم ترکیب کنند. به یاد بیاورید که آنها به وجود یک سیاره فرضی در منطقه خارج از منظومه شمسی اعتقاد دارند که قوه جاذبه آن می تواند انومال های را در توزیع مدار اجرام جداگانه کشف شده در خارج از سیاره نپتون توضیح دهد.

در نظام شمسی دو سیاره فراموش شده کشف شده اند - اسپوتنیک افغانستان
در نظام شمسی دو سیاره فراموش شده کشف شده اند

اگر سیاره نهم واقعاً وجود داشته باشد، پس آن به نزدیکترین نقطه به خورشید با فاصله 4-5 برابر شعاع مدار نپتون نزدیک می شود. این بدان معنی است که سیاره نهم از زمین دور است و نمی تواند بر توزیع مدارها تأثیر بگذارد.

نظریه های شبه علمی در مواقع بحران به وفور گسترش می یابند، زیرا ترس از تفکر معقول جلوگیری میکند و به ذهن ما اجازه می دهد همه چیز را به گونه متفاوت درک کند. نشر اخبار کاذب و تقلبی تأیید نشده باعث نگرانی و اضطراب مردم می شود که اکنون کسی به آن احتیاج ندارد، زیرا مردم به فشارهای کافی نسبت پاندیمی کروناویروس مواجه می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала