ساخت مدل توسعه ویروس کرونا در چین

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت مدل توسعه ویروس کرونا در چین
 ساخت مدل توسعه ویروس کرونا  در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چین در طی یک تحقیق جدید تخریب هموگلوبین در خون بیمار مبتلا به ویروس کرونا را ثبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان چین در تحقیقات جدید، تخریب هموگلوبین در خون فرد آلوده به ویروس کرونا و یک روش احتمالی برای درمان بیماران مبتلا به COVID-19 را ثبت کرده اند.

نتایج این تحقیق در مجله ChemRxiv منتشر شده است.  

کارشناسان متوجه شده اند که اکثریت قریب افراد آلوده به ویروس SARS-CoV-2 کاهش شدید هموگلوبین « پروتئین لازم برای تبادل گاز در ریه ها» را نشان می دهند.

مدل ایجاد شده برای پیشرفت بیماری نشان داد که هموگلوبین مورد حمله ذرات ویروسی نیست بلکه توسط پروتئین های ویروسی مورد حمله قرار می گیرد. سلولهایی که مورد حمله واقع شده‌اند با التهاب نسبت به ویروس نفوذی واکنش نشان می دهند.

اشتباه آماری چین در شمار قربانیان/ شمار تلفات ۱۲۹۰ نفر افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
اشتباه آماری چین در شمار قربانیان/ شمار تلفات ۱۲۹۰ نفر افزایش یافت

محققان چینی می‌گویند  اگرمدل ایجاد شده توسط  آنها به واقعیت نزدیک باشد، پس تعدادی از داروها می تواند به طور موثر با این بیماری خطرناک مقابله کند. از جمله داروی ضد مالاریا " کلروکین می‌تواند از هموگلوبین در مقابل حملات پروتئین‌های ویروسی دفاع کند. اما استفاده از این نوع داروها هنوز بطورکامل به اثبات نرسیده است و تأثیر آن بر بیماران می تواند متفاوت باشد.

 گفتنی است که «کلروکین» و «هیدروکسی کلروکین»، داروهایی هستند که از چندین دهه پیش برای درمان مالاریا، مورد استفاده قرار می‌گیرند

روسیه رسما استفاده از هیدروکسی کلروکین به عنوان داروی ضد کرونا را اعلام کرد

گفتنی است که  در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که COVID-19 نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز هفتم جنوری سال 2020 اعلام کردند. اوایل فبروری سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمار جهانی تا کنون، بیش از 2 میلیون و 332هزار نفر در جهان به ویروس کرونا (COVID-19) مبتلا شده‌اند که نیمی از آن در اروپا بوده است. همچنین تا امروز 160هزار و 767 نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را ازدست داده‌اند.

شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت. به این ترتیب تقریبا دو سوم قربانیان بیماری همه‌گیر «کووید 19» در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

 در روسیه آمارهای نگران‌کننده‌ای از افزایش شدید اپیدمی کرونا گزارش شده است.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала