چین: هیچ شواهدی از ساخت (کووید-19) در آزمایشگاه وجود ندارد

© REUTERS / Yves Herman پکن: هیچ شواهدی از ساخت COVID-19 در آزمایشگاه وجود ندارد
 پکن: هیچ شواهدی از ساخت COVID-19 در آزمایشگاه وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات چینی می گویند که هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد ویروس کرونا در آزمایشگاه وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ژنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با اظهار نظر در مورد سخنان لوک مونتاگنیر، ویروس شناس فرانسوی مبنی بر اینکه COVID-19 منشاء طبیعی ندارد، گفت که هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد ویروس کرونا در آزمایشگاه وجود ندارد.

پیش از این لوک مونتاگنیر دانشمند فرانسوی که به خاطر کشف ویروسHIV در سال 2008 برنده جایزه نوبل در رشته پزشکی شد، دیروز در مصاحبه با شبکه خبری Cnews فرانسه  که توسط بسیاری از خبرگزاری های جهان و هم چنین youtube منتشر شد، گفت:  ویروس کووید-19 به طور طبیعی تولید نشده و ثمره یک کار حرفه ای است که دلیلش را نمی دانم. فقط می دانم این ویروس محصول بازار حیوانات ووهان چین نیست.

ابتلای 110 کارمند صحی به کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ابتلای 110 کارمند صحی به کرونا در افغانستان

ویروس شناس فرانسوی افزود: این ویروس در آزمایشگاهی در ووهان که از 20 سال قبل بر روی انواع ویروس کرونادر حال مطالعه بوده و یافته های بسیار مهمی نیز دارد، تولید شده است. با مطالعه مقاله علمی که ژان-کلود پرز ریاضیدان فرانسوی با بررسی ساختار ویروس منتشر کرد و تحقیق بر روی ویروس SARS-CoV-2 که حاوی عناصر ویروس است، به این نتیجه رسیدیم که دستکاری هایی روی این ویروس انجام شده و منشأ طبیعی ندارد، بلکه کار زیست شناسان مولکولی است.

در همین حال ژنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که در حال حاضر، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان بر این باورند که هیچ مدرکی که نشان دهد که ویروس جدید COVID-19 در آزمایشگاه ساخته شده است وجود دارد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала