تست تشخیص کرونا در 40 دقیقه در آمریکا ساخته شد

© AP Photo / John Minchillo تست تشخیص کرونا در 40 دقیقه در آمریکا ساخته شد
 تست تشخیص کرونا در 40 دقیقه در آمریکا ساخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وخامت یافتن پاندمی COVID-19، تست های معتبر، دقیق و سریع به یکی از مهم ترین اقدامات کشورها برای کنترل سرعت شیوع این بیماری و بازگرداندن زندگی به شرایط عادی بدل شدند.

به گزارش اسپوتنیک، تست جدیدی با کمک ابزار اصلاح ژن کریسپر توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو و شرکت Mammoth Biosciences طراحی شده که ظرف 40 دقیقه تشخیص می دهد فرد به COVID-19 مبتلاست یا خیر؟

متد جدید از کریسپر به عنوان یک ابزار تشخیصی عملیاتی برای COVID-19 استفاده میکند. این سیستم مبتنی بر کریسپر که با عنوان Detectr  شناخته می شود میتواند زمان انجام آزمایشات مربوط به این بیماری را از حدود 5 ساعت به چهل دقیقه تقلیل دهد.

 ساخت دستگاه تست دقیق کرونا در روسیه    - اسپوتنیک افغانستان
ساخت دستگاه تست دقیق کرونا در روسیه

از کریسپر معمولا به نام یک قیچی مولکولی یاد می شود چراکه می تواند برش های دقیقی را در DNA ایجاد کند. برای این منظور ابزار مورد بحث از دستورالعمل و آنزیم مشخصی استفاده میکند که می توان با دستکاری شان به دنبال DNA یا RNA خاصی گشت.

گفتنی است که  در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که COVID-19 نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز هفتم جنوری سال 2020 اعلام کردند. اوایل فبروری سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمار جهانی تا کنون، بیش از 2 میلیون و 332هزار نفر در جهان به ویروس کرونا (COVID-19) مبتلا شده‌اند که نیمی از آن در اروپا بوده است. همچنین تا امروز 160هزار و 767 نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را ازدست داده‌اند.

شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت. به این ترتیب تقریبا دو سوم قربانیان بیماری همه‌گیر «کووید 19» در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

 در روسیه آمارهای نگران‌کننده‌ای از افزایش شدید اپیدمی کرونا گزارش شده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала