بحران اقتصادی؛ قیمت نفت تا 2 دالر در امریکا سقوط کرد

© AFP 2023 / Delil Souleimanادامه سقوط بهای نفت؛ قیمت نفت تا ۲ دالر در امریکا سقوط کرد
ادامه سقوط بهای نفت؛ قیمت نفت تا ۲ دالر در امریکا سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت امریکایی از دولت می خواهد که واردات نفت از عربستان باید متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، قیمت های محموله های آتی نفت خام "WTI" امریکا در ماه می زیر 15 دالر در هر بشکه کاهش خواهد یافت، در این شرایط شرکت های تگزاس نیز به صورت انفرادی شروع به فروش نفت خام با قیمت 2 دالری کردند.

سقوط بهای نفت با نگرانی از پر شدن ذخایر نفتی در ایالات متحده امریکا همراه است، کارشناس بدین باور اند که اگر این اوضاع تغییر نکند، تولید کنندگان برای گرفتن نفت به مشتریان پول پرداخت خواهند کرد.

 واکنش اوپک پلاس به آغاز  معاملات نفتی  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش محتاطانه اوپک پلاس به آغاز معاملات نفتی

قیمت محموله های نفتی خام "WTI" در ماه جون بیش از 5 درصد کاهش می‌یابد. و قیمت در بشکه نفت 23.6 دالر معامله خواهد شد و نفت خام برند برنت با سرعت 2.8 درصد یعنی به قیمت 27.3 دالر به فروش خواهد رسید.

یک هفته پس توافق معامله در اوپک پلاس، 23 کشور توافق کردند که تولید نفت را به 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند، مشخص شد این کافی نیست.

پیش بینی می شود، ایالات متحده امریکا کاهش 15 تا 20 میلیون بشکه‌ی نفت را اعلام کند، تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد چنین تعهدایی وجود ندارد. و عرضه مواد نفت از تقاضای 25 میلیون بشکه فراتر رفته است.

این در حالی است که منابع می گویند که دولت ترامپ خواهان پرداخت غرامت به شرکت‌های که تولید نفت را متوقف کرده اند، می‌باشد، اما این طرح نیاز به تصویب کنگره دارد.

شرکت‌های نفتی تگزاس تاکید دارند که واردات نفت از عربستان سعودی باید ممنوعه شود، از زمان آغاز بحران تاکنون صادرات نفت عربستان به امریکا چهار برابر شده است و این اقدام شرکت های امریکایی را از بازار بیرون می کشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала