اتمر به قریشی: افغانستان فرقی بین تروریست نمی گذارد

© Photo / FB/Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA)اتمر به قریشی: افغانستان فرقی بین تروریست نمی گذارد
اتمر به قریشی: افغانستان فرقی بین تروریست نمی گذارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه افغانستان با همتای پاکستانی‌اش از طریق تلفن گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشرخبرنامه‌ای گفته است که حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه در تماس تلفنی با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان درباره مسائل مختلف از جمله مشکلات پناهندگان و بازرگانان افغان، توسعه روابط تجاری، روند صلح افغانستان و کشورهای منطقه گفت‌وگو کردند.

اسلم فاروقی رهبر شاخه خراسان در قندهار توسط امنیت ملی دستگیر شد  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش افغانستان به درخواست پاکستان در مورد تسلیم دهی رهبر شاخه خراسان داعش

آقای اتمر، گفت : "تفکیک خوب و بد تروریسم بایدمتوقف شود، گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان علاوه بر افغانستان سایر کشورهای منطقه را نیز تهدید می‌کنند."
سرپرست وزارت خارجه خاطرنشان کرده است که نتیجه تحقیقات درباره «اسلم فاروقی» سرکرده شاخه خراسان داعش که اخیراً در افغانستان بازداشت شده را با اسلام‌آباد به اشتراک می‌گذارد.
حنیف اتمر به حمایت از دولت پاکستان یادآوری کرد که دولت افغانستان متعهد به صلح پایدار است و این صلح در یک سیستم جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.
ازسویی هم وزارت خارجه پاکستان ز درباره این تماس گفته است که دو طرف درباره آخرین تحولات روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند و قریشی تاکید کرد که توافق امریکا و طالبان برای رهبران افغان فرصتی تاریخی است تا با یکدیگر برای رسیدن به یک افغانستان صلح‌آمیز و باثبات تلاش کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала