ترامپ: مهاجرت به آمریکا را موقتا متوقف می‌کنم

© REUTERS / Tom BrennerПрезидент США Дональд Трамп на брифинге в Белом доме
Президент США Дональд Трамп на брифинге в Белом доме  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت یک دستور اجرایی را امضا خواهد کرد تا مهاجرت به ایالات متحده را به طور موقت در بحبوحه شیوع کرونا ویروس تعلیق می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور ایالات متحده آمریکا دریک پیام توییتری نوشت: در سایه حمله یک دشمن نامرئی، همچنین لزوم حمایت از مشاغل شهروندان آمریکای بزرگ ما، من یک دستور اجرایی را به امضا می‌رسانم تا موقتا مهاجرت به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد.

در این پیام مشخص نشده است که ممنوعیت تا چه مدت معتبر خواهد بود.

پیش ازاین آمریکا، مکزیک و کانادا روز دوشنبه توافق کردند که محدودیت سفرهای غیرضروری در مرزهای مشترک میان خود را برای 30 روز دیگر تمدید کنند.

افزایش شمار مبتلایان به COVID-19 در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار مبتلایان به COVID-19 در آمریکا

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز پیش از این  گفته بود که واشنگتن و اوتاوا تصمیم گرفتند که برای یک ماه دیگر مرزهای خود را بسته نگه دارند.

ترامپ همچنین در نشست خبری روزانه خود با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت که تلاش خواهد کرد تا ذخایر راهبردی نفت آمریکا را با بهترین قیمت‌های ممکن پر کند و از این کاهش قیمت استفاده کند.

ترامپ گفت: بحران شیوع ویروس کرونا در کشور نشان داد که نباید به کشور‌های خارجی اعتماد کنیم و باید در روند تامین مواد مورد نیاز خود بخصوص در بخش دارو به خارج وابسته نباشیم.

گفتنی است که این تحولات در ایالات متحده پس از آن رخ می‌دهد که شمار تلفات آمریکا از ویروس کرونا در روز دوشنبه به 42 هزار تن رسید. ایالات متحده با اختلاف زیاد بالاترین شمار موارد تایید شده از کروناویروس را دارد و بیش از 774 هزار تن در آنجا مبتلا شده‌اند و روز دوشنبه آمارها 20 هزار مورد افزایش نشان داد. 

اقتصاد آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در حالت رکود قرار گرفته است و بیش از 22 میلیون تن در سراسر آمریکا ماه گذشته برای دریافت حقوق بیکاری درخواست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала