شرط پایان یافتن بیماری کرونا ویروس چیست؟

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر شرط پایان یافتن بیماری کرونا ویروس چیست؟
شرط پایان یافتن بیماری کرونا ویروس چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویروس شناس اکادمی علوم روسیه از شرط پایان بیماری همهگیر کرونا پایان نام گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، فلیکس یرشوف، ویروس شناس اکادمی علوم روسیه درباره اینکه بیماری همه‌گیر کرونا ویروس چه زمانی پایان خواهد یاد گفت: همه‌گیری کرونا پس از اینکه در حدود ۷۰ – ۸۰ درصد از جمعیت به این ویروس آلوده شوند کاهش خواهد یافت.

کارشناسان درمورد احتمال وجود منشاء مصنوعی کرونا ویروس نظر دادند - اسپوتنیک افغانستان
کارشناسان درمورد احتمال وجود منشاء مصنوعی کرونا ویروس نظر دادند

به گفته وی، ناقلینی که پس از ابتلا به کرونا بهبود یافته اند در حال حاضر به عنوان یک واکسین طبیعی برای جامعه می‌باشند. وی افزود: از این طریق آنها در ایجاد مصونیت جمعی در جامعه نقش دارند.

این متخصص ویروس شناس توضیح داد: از یک طرف این گونه ایمنی برای جامعه به نظر می‌رسد خوب باشد، اما از طرف دیگر بسیار خطرناک است زیرا این ناقلین می‌توانند ویروس را به افراد پیر و بیماران مزمن انتقال دهند و آنها را مبتلا کنند ولی متاسفانه بسیاری از این افراد نمی توانند در برابر چنین ویروسی مقاومت کنند.

یرشوف گفت: اگر اکثر جمعیت به کرونا ویروس مبتلا نشوند، در یک سناریوی نامطلوب ممکن است موج دوم همه گیری آغاز شود.

پیش از این، یرشوف در مورد ناقلین بدون علامت کرونا ویروس صحبت کرده بود. به گفته وی، با گسترش بیماری، چنین افرادی نقشی همانند واکسین در جامعه ایفا می‌کنند. یک واکسیناسیون جمعی وجود دارد. وقتی به شمار مبتلایان به ۷۰ درصد برسد، رشد بیماری به پایان می‌رسد. این یک روند شناخته شده در بین عفونت‌های ویروسی است.

سازمان جهانی صحت به تاریخ ۱۱ مارچ شیوع کرونا ویروس را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد. براساس آخرین آمار این سازمان، بیش از ۲.۳ میلیون مورد عفونت در جهان ثبت شده است، بیش از ۱۵۷ هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала