آزمایش موفقانه واکسن ضد ویروس کرونا بر شادی ها

© REUTERS / Yves Hermanآزمایش موفقانه واکسن ضد ویروس کرونا بر شادی ها
آزمایش موفقانه واکسن ضد ویروس کرونا بر شادی ها  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چینی از پایان موفقیت آمیز نخستین آزمایش های واکسن ضد ویروس کرونا خبر دادند.
احساسات نخستین آزمایش کننده واکسن کرونا   - اسپوتنیک افغانستان
احساسات نخستین فردی که واکسن کرونا را دریافت کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ویب سایت کتابخانه الکترونیکی bioRxiv، دانشمندان چینی از پایان موفقیت آمیز نخستین آزمایش های واکسن ضد ویروس کرونا بر شادی ها خبر دادند. بر اساس مطالعه این دانشمندان، این دارو بدن حیوان های آزمایشگاهی را برای تولید انتی بادی های لازم برای مبارزه با ویروس کرونا (کووید-19) تحریک می کند.

این کارشناسان تولید آزمایشی واکسن ضد ویروس کرونا غیر فعال خالص را آغاز کرده اند. این دارو ناشی از تولید آنتی بادی های خاص SARS-CoV-2 برای خنثی کردن حداقل ده گونه ویروس معمولی است. این آزمایش ها روی شادی ها، موش ها و موش ها خرما ها انجام شده است.

براساس این آزمایش ها، دانشمندان نتیجه گرفتند که ایمن سازی بدن با دو دوز مختلف دارو - به مقدار 3 و 6 میکروگرم - محافظت کامل یا جزئی در برابر SARS-CoV-2 در ماکاها فراهم می کند. پزشکان چینی تأکید کردند، که هیچگونه افزایش عفونت وابسته به انتی بادی را مشاهده نکرده اند.

به عنوان یک نتیجه گیری دانشمندان گفتند، که بر اساس داده های به دست آمده، می توان آزمایش های بالینی این دارو را در انسان انجام داد و در صورت موفقیت، واکسن را در تولید انبوه راه اندازی کرد. مقاله ای که درباره نتایج مطالعه در کتابخانه منتشر شده، نسخه ای از این مقاله است، یعنی دارای رتبه های خبره مستقل نیست و برای بحث در جامعه علمی پیشنهاد می شود.

یادآوری می کنیم، که روز سه‌شنبه، 21 اپریل مشخص شد، که پس از انتقال پلاسمایی با آنتی بادی به ویروس جدید در مسک، سه بیمار مبتلا به COVID-19 بهبود یافتند. در تالار شهر پایتخت گفتند، که بیماران پیشین احساس خوبی دارند، دو نفر 10 روز پس از آغاز عمل، یکی - 14 روز پس از آن از درمانگاه مرخص شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала