تانک T-14 روسی برای اولین بار در سوریه ظاهر شد

© Sputnik / Wadim Sawitski /  مراجعه به بانک تصاویر تانک T-14 روسی برای اولین بار در سوریه ظاهر شد
تانک T-14 روسی برای اولین بار در سوریه ظاهر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاربر Sohu معتقد است که سوریه به پولیگون آزمایش سلاح های روسی تبدیل شده است. در اینجا، زمان طیارات جنگی Su-57 و سیستم راکتی S-400 را در میدان نبرد آزمایش کردند و اکنون جدیدترین تانک T-14 «ارماتا» آزمایش میشود. نویسنده معتقد است که ترکیه باید بر استراتژی خود در مورد ادلب تجدیدنظر کند، زیرا تانک های خودی آن به دفاع از آن قادر نمی باشند.

نویسنده مقاله میگوید، پس از ورود نظامیان روسیه به سوریه، این کشور به پولیگون آزمایش سلاح های جدید صنعت دفاعی روسیه تبدیل شد. در سال 2018 و 2019، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نمونه های اولیه طیاره جنگی Su-57 را برای آزمایش در میدان نبرد به سوریه فرستاد. علاوه بر طیاره جنگی  Su-57، سلاح های جدیدی همچون راکت های کروز کالیبر، راکت های هوا به زمین X-59MK2 «اوود»، راکت های مدافعه هوایی S-400 و مجتمع های مبارزه رادیو الکترونیکی «کراسوخا-4» نیز آزمایش شد. آنها اولین عملیات نظامی در میدان نبرد در سوریه یا اولین آزمایش ها را در میدان نبرد سپری کردند. اخیراً در روسیه خبر راجع به این منتشر شد که جدیدترین تانک T-14 «ارماتا» روسیه نیز آزمایشات جنگی را در سوریه انجام داده است.

تانک نو «ارماتا» روسیه بهترین تانک در جهان است؟ - اسپوتنیک افغانستان
تانک نو «ارماتا» روسیه بهترین تانک در جهان است؟

در تاریخ 19 اپریل، عکس تانک T-14 روسیه در یکی از خیابان های سوریه در شبکه های اجتماعی پخش گردید.

 به زودی پس از انتشار این عکس، وزیر صنایع و تجارت روسیه دنیس مانتوروف در مصاحبه با رسانه های روسی به طور علنی اظهار داشت که تانک T-14 «ارماتا» آزمایشات جنگی جامع در سوریه سپری نموده است.

تانک روسی« ارماتا» - پدیده نو در جهان تسلیحات - اسپوتنیک افغانستان
تانک روسی« ارماتا» - پدیده نو در جهان تسلیحات

تانک T-14 «ارماتا» قبلاً بارها در میدان سرخ در مسکو به نمایش گذاشته شده بود، اما تاکنون این مدل تانک مورد آزمایش محاربوی قرار نه گرفته است و تولید مسلسل آن هنوز آغاز نشده است. در حال حاضر، تمام تانک های T-14 نمونه های آزمایشی هستند و طبق گفته دنیس مانتوروف تولید مسلسل تانک های T-14 تا اوایل سال 2021 آغاز می شود و قبل از آغاز رسمی تولید مسلسل تانک T-14 در آزمایشات مختلفی قطعات تعلیم-آزمایشی اردوی زمینی روسیه شرکت می کند. تانک T-14 «ارماتا» نمونه تانک نسل چهارم محسوب میشود.

علیرغم اینکه اردوی روسیه قادر نخواهد بود تعداد زیادی تانک های T-14 را در مدت زمان کوتاهی به سوریه تحویل دهد، اما حضور این مدل در میدان نبرد سوریه اثربخشی تانک عمده محاربوی T-14 را اثبات می کند. تفاوت بین تانک T-14 و M60 با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. و اگر ترکیه از مفکوره اشغال طولانی مدت ادلب خودداری نه کند، در آینده احتمال زیاد وجود دارد که با تانک T-14 روسی روبرو شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала