درخواست کمک افغانستان از روسیه برای مقابله با کرونا

© Photo / Russian Embassy in Afghanistanدرخواست کمک افغانستان از روسیه برای مقابله با کرونا
درخواست کمک افغانستان از روسیه برای مقابله با کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در کابل می‌گوید که افغانستان از روسیه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا درخواست کمک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مانتیتسکی سفیر فدراتیف روسیه در کابل گفته است که کابل از مسکو در زمینه مبارزه با ویروس کرونا درخواست کمک کرده است و مسکو برای پاسخ این درخواست کار می‌کند.

آقای مانتیتسکی گفت: چنین درخواستی برای کمک از طریق همکاری بین پارلمانی از فضل هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان دریافت شده است. در حال حاضر این درخواست به مسکو انتقال داده شده و از سوی ادارات مربوطه در دست بررسی است.

براساس آخرین داده‌ها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 1143 نفر رسیده است و کرونا جان 36 نفر را گرفته است، همچنان گفته شده است که 40 کارمند ریاست‌جمهوری به این بیماری مبتلا شده اند.

سفیر روسیه در کابل خاطر نشان ساخت که برای جلوگیری از گسترش کرونا، کشورهای که در مرز با افغانستان از جمله ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان قرار دارند، خدمات هوایی و گذرگاه‌های مرزی خود را در ماه مارچ بسته اند.

او گفت: به احتمال زیاد چنین محدودیت ها تا زمانی که بیماری همه‌گیر در تمام منطقه‌ فروکش کند دوام خواهد داشت. و این محدودیت‌ها مانع ورود ویروس از افغانستان، ایران و پاکستان به کشورهای مستقل مشترک المنافع می‌شود.

الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل همچنان اظهار داشت، شیوع ویروس کرونا در پیشبرد روند صلح در این کشور تاثیر خواهد گذاشت، کابل و طالبان در حال مذاکره در خصوص هماهنگی تلاش ها در مبارزه با این بیماری هستند.

سفیر روسیه در کابل ضمن اشاره به اینکه طبق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت افغانستان بیش از 16 میلیون نفر می توانند در این کشور به کرونا مبتلا شوند، او گفت: احتمالا این موضوع هم ارتش و هم طالبان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. هم اکنون دولت افغانستان و طالبان در مناطق تحت کنترل طالبان در حال مذاکره برای هماهنگی رویکردهای خود در مقابله با کرونا هستند.

وی تاکید کرد: قطعا پیش بینی روند اوضاع در حال حاضر ناممکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала