دستور ترامپ به نیروی دریایی امریکا: به سمت قایق‌های مزاحم ایرانی شلیک کنید

© REUTERS / Jonathan Ernstدستور ترامپ به نیروی دریایی امریکا: به سمت قایق‌های مزاحم ایرانی شلیک کنید
دستور ترامپ به نیروی دریایی امریکا: به سمت قایق‌های مزاحم ایرانی شلیک کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا به نیروی دریایی امریکا دستور داده به هر قایق ایرانی که برای کشتی‌های امریکایی مزاحمت ایجاد کرد شلیک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در توییتر اش به نیروی دریایی امریکا دستور داده به هر قایق ایرانی که برای کشتی‌های امریکایی در دریا مزاحمت ایجاد کرد شلیک و آن را نابود کنند.

روز 27 حمل نیروی دریایی امریکا مدعی شد 11 قایق نیروی دریایی ایران در شمال خلیج فارس چندین بار برای شش کشتی جنگی امریکایی «مزاحمت» ایجاد کرده و در فاصله خطرناکی به آنها نزدیک شده‌اند.

امریکایی‌ها مدعی شدند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند اما تا یکساعت با پاسخی از جانب شناورهای ایرانی مواجه نشده‌اند.

طبق ادعای ناوگان پنجم امریکا، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قایق‌های ایران به فاصله 50 یاردی کشتی یو‌اس‌اس بی‌ پولر و به فاصله 10 یاردی کشتی یو‌اس‌سی‌ جی مائویی نزدیک شده‌اند.

روز 31 حمل نیز روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای با جعلی و هالیوودی خواندن روایت امریکایی از ماجرای 15 اپریل در خلیج فارس، تاکید کرد: مستندات خلاف ادعای امریکایی‌ها است و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала