هشدار سازمان ملل: گرسنگی بی‌سابقه جهان را تهدید می‌کند

© AFP 2023 / Stringer هشدار سازمان ملل از افزایش گرسنگی در جهان
هشدار سازمان ملل از افزایش گرسنگی در جهان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل متحد هشدار داده است که ویروس کرونا می‌تواند برای فقرای جهان به فاجعه‌ای بالقوه مبدل شود.

به گزارش اسپوتنیک، دو سازمان بین‌المللی درباره گسترش وضعیت قحطی و گرسنگی حاد در جهان به دلیل خطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در سال 2020 هشدار دادند و اعلام کردند که جمعیت گرسنه جهان ممکن است در این سال دو برابر شود و به 265 میلیون نفر برسد. 

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و همچنین برنامه جهانی غذا ، با ارائه گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود 135 میلیون نفر در55 کشور جهان در سال 2019 به دلیل وقوع جنگ‌ها و درگیری‌ها و همچنین تغییرات آب‌وهوایی در وضعیت «ناامنی حاد غذایی» قرار داشتند.

دیوید بیزلی ، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در سازمان ملل اعلام گفت: بشریت در صورت عدم اطمینان از امنیت غذایی ، می تواند به دلیل ابتلا به بیماری همه گیر کرونا با گرسنگی گسترده روبرو شود.

 هشدار برنامه جهانی غذا از خطرقحطی در پی شیوع کرونا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار برنامه جهانی غذا از خطر قحطی در پی شیوع کرونا

وی گفته است: «حالا ما باید مشترکاً وارد عمل شویم تا تاثیرات این فاجعه جهانی (کرونا) را تخفیف بدهیم».

این آمار، بالاترین آماری است که طی چهار سال گذشته در این زمینه ارائه شده است.بر اساس این گزارش، آفریقا با 73 میلیون جمعیت گرسنه، بیش از نیمی از گرسنگان جهان را در خود جای داده است.همچنین در میان کشورهای جهان، 61 درصد جمعیت سودان جنوبی،53 درصد جمعیت یمن و 37 درصد جمعیت افغانستان دچار قحطی و گرسنگی حاد هستند.اما در گزارش برنامه جهانی غذا که با همکاری برخی دیگر سازمان‌ها تهیه شده، آمده که جمعیت دچار ناامنی غذایی ممکن است در سال 2020 به دلیل تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، با افزایش 130 میلیون نفری مواجه شود.

برنامه جهانی غذا اعلام کرده ‌است که احتمالا 350 میلیون دالر کمک فوری برای گرسنگان جهان نیاز باشد؛ اما تنها یک چهارم این رقم از طرف جامعه جهانی جمع‌آوری شده و آماده ارائه است.

سازمان های بین‌المللی قبلا نیز نسبت به خطر شیوع فقر و گرسنگی هشدار داده بودند و بسیاری از دولت‌ها در کشورهای فقیر در گزینش میان حفظ سلامتی مردم یا گرسنگی آن‌ها سرگردان‌اند.

آنتونیو گوترش؛ دبیر سازمان ملل نیز نسبت به فشارهای فزاینده بر مردم فقیر جهان هشدار داده که اکنون باید سریع اقدامات کمکی برای آن‌ها انجام شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала