Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آغاز بوندس‌لیگا در 9 می

© AFP 2023 / JOHN MACDOUGALL (ARCHIVFOTO)Fußballer von FC Union Berlin nach dem Heimspiel auf der Alten Försterei (Archivbild)
Fußballer von FC Union Berlin nach dem Heimspiel auf der Alten Försterei (Archivbild) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رقابت‌های بوندس لیگا در تاریخ 9 ماه می مجدداً از سر گرفته می‌شود اما تصمیم نهایی بر عهده دولت آلمان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، بوندس لیگا آلمان پس از نظر تایید 36 باشگاه در دو بخش برتر در مورد شروع مجدد 9 می، نخستین لیگ بزرگ اروپا است که در میان همه‌گیر کرونا ویروس از سر گرفته خواهد شد.

بازی‌ها در پشت درهای بسته با حداکثر 322 نفر مجاز به ورزشگاه‌های برتر بوندس لیگا و 270 نفر برای رده‌های بعدی در پشت درهای بسته ادامه خواهند داشت.

تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا از سرگیری مجدد برنامه ریزی شده عملی خواهد شد، با دولت آلمان و مقامات بهداشت و درمان دولت صحبت خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال آلمان (DFL) تخمین زده که برای بررسی هر بازیکن حداقل به صورت هفتگی تست کرونا لازم دارد.

کریستین سیفر مدیرعامل DFL گفت: "بوندس لیگا بدون توجه به تاریخ 9 ماه می یا بعد از آن آماده است تا دوباره از سر بگیرد. اما این وظیفه ما نیست که یک تاریخ پیدا کنیم. تصمیم گیرندگان سیاسی تصمیم بگیرند."

وی گفت: "ما امروز تاریخ دقیقی را تعیین نکرده‌ایم. این واقعیت که ما حتی می‌توانیم در مورد از سرگیری بازی‌ها فکر کنیم عملکرد مقامات آلمانی را تأکید می‌کند. فرض برانگیز برای DFL است که تاریخ دقیقی را برای شروع مجدد ذکر کند."

وی درمورد موضوع آزمایش افزود: "فوتبال حرفه‌ای حتی 0.4 درصد از ظرفیت آزمون موجود در کشور را مصرف نمی‌کند."

وی ادامه داد: "اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد این به بخش بهداشت گزارش می‌شود که پس از آن تصمیم می‌گیرد که آیا تیم‌های قرنطینه‌ای ضروری است. بازیکنان به عنوان یک گروه پرخطر طبقه بندی نمی‌شوند. به محض وجود قرنطینه، این بدان معنی است که فصل توقف کند."

و در مورد بازی در پشت درهای بسته: "در بوندس لیگا 98 نفر مجاز به حضور در فضای داخلی ورزشگاه، 115 نفر دیگر در منطقه بزرگ هستند، یعنی حداکثر 213 نفر در ورزشگاه. حداکثر 109 نفر ممکن است حضور داشته باشند.

اکثر تیم‌های بوندسلیگا 9 مسابقه برای انجام دادن دارند و هدف این کار این است که در ماه‌های می و جون به پایان برسد.

یک جدول زمان بندی پیش بینی شده 26 بازی را برای آخر هفته 9/10 می با بازی 34 و آخرین دیدار روز 27/28 جون را نشان می‌دهد.

دو دیدار روزهای میان هفته‌ای در جون برای اطمینان از وجود همه بازی‌های باقیمانده در ماه جون تعیین شده است.

در ماه می نیز فضا برای قرار گرفتن در مرحله نیمه نهایی جام حذفی آلمان وجود دارد که بایرن مونیخ با آینتراخت فرانکفورت و ساربروخن (لیگ دسته چهارمی) با بایر لورکوزن بازی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала