دونالد ترامپ مهاجرت به امریکا را به حالت تعلیق درآورد

© REUTERS / Kevin Lamarqueدونالد ترامپ مهاجرت به امریکا را به حالت تعلیق درآورد
دونالد ترامپ مهاجرت به امریکا را به حالت تعلیق درآورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا فرمانی را امضا کرد که به موجب آن صدور ویزای مهاجرت به این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل بامداد پنجشنبه گزارش داد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در کنفرانس خبری روزانه خود درباره شیوع کرونا، از امضای فرمانی اجرایی خبر داد که صدور مدارک اقامت برای مهاجران را موقتاً ممنوع می‌کند.

Президент США Дональд Трамп на брифинге в Белом доме  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: مهاجرت به آمریکا را موقتا متوقف می‌کنم

ترامپ گفت: برای محافظت از کارگران امریکایی، فرمانی اجرایی را امضا کردم که مهاجرت به ایالات متحده را به صورت موقت به حالت تعلیق درمی‌آورد... این کار وجود شغل برای هر امریکایی را در هنگام بازگشایی اقتصاد تضمین کرده و منابع بهداشتی را برای بیماران امریکایی حفظ می‌کند.

این فرمان که بلافاصله پس از اعلام ترامپ ابلاغ شد، شامل کسانی می‌شود که خواستار اقامت دایم در امریکا هستند و به مدت 60 روز اجرا خواهد شد و پس از آن مورد بازنگری و احتمالا تمدید قرار خواهد گرفت.

فرمان جدید مهاجرتی ترامپ شامل کسانی می‌شود که خواهان اقامت در امریکا هستند اما در هنگام صدور این فرمان در بیرون از این کشور به سر می‌برند.

به نوشته هیل، برخی افراد از جمله کارکنان بخش درمان و همسران یا فرزندان شهروندان امریکا از این فرمان مستثنی شده‌اند؛ با توجه به اینکه بیشترین کسانی که خواستار اقامت در امریکا هستند از این دسته افرادند، بزرگترین ضربه از این فرمان به کسانی وارد می‌شود که با دعوت به کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از دو میلیون و 470 هزار نفر رسیده و از این تعداد بیش از 160 هزار نفر جان باخته‌اند.  
امریکا نیز با نزدیک به 850 هزار مبتلا به ویروس کرونا جان بیش از 46 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала