زن مبتلا به کرونا در حالت کما فرزند سالم بدنیا آورد

© Fotolia / Ondroooنوزاد
نوزاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانم حامله دار امریکائی باشنده نیوجرسی ایالات متحده حین که مبتلا به کرونا ویروس بود و در حالت کمای مصنوعی در شفاخانه قرار داشت، دخترک سالم خالی از کرونا را بدنیا آورد.

به گزارش اسپوتنیک، The Sun خبر داده است که خانم 40 ساله (Johana Rocio Mendoza Chancay) امریکائی به تاریخ 20 مارچ سال جاری به شفاخانه آمد تا اوراق ضروری را امضا نماید. در این جریان دکتران متوجه شدند که این خانم صرفه می کند. دکتران عاجل خانم را به کروناویروس معاینه کردند؛ بعد از دو روز معلوم شد که خانم فوق الذکر به کرونا مبتلا می باشد. در این وقت، هفته 26 بارداری وی بود. (معمولاً خانمان در 38 مین هفته بارداری خود فرزند را بدنیا میاورند).

Ноги младенца в руках матери - اسپوتنیک افغانستان
علائم بیماری کرونا در یک کودک نوزاد

روز به روز وضع خانم وخیمتر شد، و بعد از چند روز نتوانست خودمختار نفس بکشد. وی را داخل بستر کردند و دکتران به این نتیجه رسیدند که زندگی کودک در بطن مادرش در خطر است که باید عاجل عملیات جراحی سزارین را انجام دهند.

بلاخره به تاریخ 30 مارچ، خانم چانکای را بیهوش کردند و دخترک بدنیا آورد. دکتران مؤظف عاجل دخترک را تحت کنترول قرار دادند و دخترک را (Zion) نامگزاری کردند که جمعاً 800 گرام وزن داشت. سپس وی را به اطاق خاص برای نوزادان جابجا نمودند.  بعد از یک سلسله معاینات معلوم شد که دخترک خالی از کرونا ویروس بدنیا آمده است. به تاریخ 13 مارچ مادر دخترک را به هوش آوردند.

این خانم از مواظبت دکتران قدردانی نمود که خودش و دخترک اش زنده ماندند.

قابل ذکر است که این مادر صرف در ماه جولای می تواند فرزند خود را بدست خود بگیرد. تا آن زمان این کودک تحت نظارت دکتران شفاخانه قرار خواهد داشت. به همین علت این خانم صرف از طریق کمره ویب می تواند دختر خود را ببیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала