هشدار مدیر مرکز کنترول و وقایه امراض: موج دوم کرونا ویروس میتواند خطرناک تر ثابت گردد

© AFP 2023 / Angela Weissهشدار مدیر مرکز کنترول و وقایه امراض: موج دوم کرونا ویروس میتواند خطرناک تر ثابت گردد
هشدار مدیر مرکز کنترول و وقایه امراض: موج دوم کرونا ویروس میتواند خطرناک تر ثابت گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده در مورد موج دوم کروناویروس در ایالات متحده نگرانی خود را اظهار داشته است. موج دوم در زمستان پیش بینی می شود و آن با بیماری همه گیر آنفولانزا همزمان رخ خواهد داد. شیوع همزمان دو بیماری تنفسی، "فشار غیرقابل تصور" را بر سیستم مراقبت های بهداشتی وارد خواهد کرد.

لینا سن (Lena Sun) در مطلب منتشره در روزنامه The Washington Post (امریکا) می نویسد، اگرچه برخی از ایالت ها قبلاً برنامه های احیای اقتصادی را شروع نکرده اند، مدیر مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری هشدار داده که موج دوم کرونا ویروس جدید میتواند حتی وحشتناک تر ثابت گردد، چون می تواند با انفولانزای موسمی مطابقت نماید.

رابرت ردفیلد (Robert Redfield)، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید: "این خطر وجود دارد که حمله ویروس به زمستان آینده در کشور ما حتی سخت تر از موردی باشد که ما تازه زنده مانده ایم". "و هنگامی که من در مورد این صحبت کردم، آنها با تعجب به من نگاه کردند، گویی که آنها نمی فهمیدند که من درباره چه چیزی صحبت می کنم."

وی گفت: "ما به طور همزمان بیماری همه گیر انفولانزا و کرونا ویروس خواهیم داشت."

امریکا هیچ گونه شواهدی از منشا مصنوعی ویروس کرونا پیدا نکرد  - اسپوتنیک افغانستان
امریکا هیچ گونه شواهدی از منشا مصنوعی ویروس کرونا پیدا نکرد

به گفته وی، شیوع دو عفونت تنفسی به طور همزمان بار سنگینی را بر سیستم بهداشت و درمان وارد خواهد کرد. موج اول  Covid-19، بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید، در حال حاضر جان بیش از 46000 امریکایی گرفته است. بیمارستان ها از بیماران پر هستند، و کیت های آزمایش، تهویه و تجهیزات حفاظتی کافی برای کارکنان صحی وجود ندارد.

ردفیلد در مصاحبه مفصل در قبال موضوعات مختلف، از مقامات فدرال و ایالتی خواست تا در ماه های آینده برای آینده آمادگی بگیرند. وی گفت که دستورات در مورد انزوا به تدریج لغو می شود، و به طور فزاینده ای از مقامات خواسته می شود که تماس ها را در فاصله نزدیک به حداقل برسانند. علاوه بر این، لازم است، تا ظرفیت های آزمایش را به طور قابل توجهی تقویت کرد. این امر از شیوع جدید در مقیاس بزرگ جلوگیری می کند.

وقتی از وی سوال شد که وی درباره اعتراض به دستورات برای ماندن در خانه چه فکر می کند و خواستار رفع محدودیت های موجود در تعدادی از ایالت ها شده است، ردفیلد پاسخ داد: "این بی فایده است." ولی رئیس جمهور خود با نوشتن تویت تشویقی از اعتراضات حمایت کرد و نوشت «آزادی به مینه سوتا!» و «آزادی به میشیگان!».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала