والی کابل به صاحبان دکان‌ها و خانه‌ها: از مستاجران خود کرایه نگیرید

© Photo / FB/Kabul Governor Office مقام ولایت کابلوالی کابل به صاحبان دکان‌ها و خانه‌ها: از مستاجران خود کرایه نگیرید
والی کابل به صاحبان دکان‌ها و خانه‌ها: از مستاجران خود کرایه نگیرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد از اینکه در شهر کابل قرنطینه اعلام شد مردم توان پرداخت کرایه خانه و دکان‌ها را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدیعقوب حیدری، والی کابل امروز، هنگام ارائه‌ی گزارش یک ماهه کمیته‌ی اضطراری کابل برای مبارزه با کرونا، از صاحبان دکان‌ها و خانه‌ها خواسته است که از مستاجران کرایه نگیرند.

بهای تخم مرغ کاهش یافت - اسپوتنیک افغانستان
بهای تخم مرغ کاهش یافت

آقای حیدری افزوده است که مستاجرانی که به دلیل وضع قرنطین متضرر شده و درآمد خود را از دست داده‌اند، به صاحبان دکان‌ها و خانه‌ها کرایه نپردازند.
والی کابل گفته است که شرایط بحرانی مثل کرونا، اشخاصیکه کارهای خود را ازدست دادند، از نگاه قانونی مجبور به پرداخت کرایه نیستند. و درعین حال گفته است که این موضوع اکنون یک درخواست است، و در صورتی که مالکان دکان‌ها و خانه‌ها از گرفتن کرایه دست نکشند، با ایشان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
والی کابل از مستاجران خواسته است در صورتی که در این مورد با مشکل روبه‌رو شدند، به اداره ولایت شکایت کنند. او تاکید می‌کند که آن‌ها به برخورد با مالکان دکان‌ها و خانه‌ها در چهارچوب قانون، متعهد است.
معین ارشد امور امنیتی به قوماندان قوت‌های مشترک امنیتی کابل و آمرین حوزه‌های پولیس هدایت داده‌است که تطبیق قیود را به شکل سراسری آغاز و تطبیق نمایند.
شمار مجموعی مبتلایان به کووید – ۱۹ در افغانستان به ۱۲۲۶ نفر رسیده است، که از آنجمله ۱۷۷ تن صحت‌یاب شده اند و ۱۵ بیمار در شفاخانه هرات جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала