پولیس فرانسه از شکایات مردم مبنی بر نقض قرنطین توسط همسایه‌های شان خسته شده است

© AFP 2023 / LUDOVIC MARINپولیس فرانسه از شکایات مردم مبنی بر نقض قرنطین توسط همسایه‌های شان خسته شده است
پولیس فرانسه از شکایات مردم مبنی بر نقض قرنطین توسط همسایه‌های شان خسته شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از شروع قرنطین در فرانسه، پولیس این کشور شکایت زیادی از طریق تلفون از مردم مبنی بر نقض قرنطین توسط همسایه‌های شان دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پولیس فرانسه از شروع قرنطین و انزوای خانگی شهروندان در کشور، تماس‌‌ تلفونی مردم مبنی بر نقض انزوای خانگی توسط همسایه‌های دریافت کرده است. شکایت‌های برای منافع عمومی یا انتقام شخصی؟

«الکساندر لانگلوآ» دبیرکل اتحادیه نیروهای پولیس (Vigi Police) در مورد این وضعیت اظهار نظر کرد و از مردم خواست که «تنها  در موارد اضطراری تماس گیرند.

او گفت: بلی در واقع تماس‌ها نسبت به سابق بیشتر شده است. ما (پولیس) مدتها است که با ریتمی بسیار شدید کار می‌کند. حملات تروریستی در فرانسه، عملیات (Vigipirate) و (Santinel) تنظیم جنبش‌های اجتماعی، اکنون به دلیل بیماری همه‌گیر، چندین هزار نفر از همکاران ما در حال انزوای خانگی قرار دارند و در میان پولیس افراد بیمار نیز وجود دارد و متاسفانه شماری هم به اثر کرونا جان باخته اند. کمبود پرسونل در بعضی جاها کار پولیس محدود می‌کند.

فرانسه دچار فاجعه بزرگ کرونا خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
کرونا باعث فاجعه بزرگ در فرانسه خواهد شد

به گفته وی، شماری از تماس های مردم، تنها انتقام گرفتن از همسایه‌های شان است، اما شماری هم به‌خاطر منافع و حفاظت از سلامتی همسایه‌های شان تماس می‌گیرند.

وی افزود: پولیس هر کاری ممکن را انجام می‌دهند، البته تماس‌های مکرر بیشتر بر کارآیی پولیس تاثیر منفی می‌گذارد. لازم است که مردم فقط تنها در موارد اضطراری به شماری 17 تماس بگیرند.

دبیرکل اتحادیه نیروهای پولیس (Vigi Police) می‌گویند خط 17 بیش از حد مصروف شده است، و این می‌تواند ما را از پذیرش یک چالش واقعاً مهم در مواقع خطر جلوگیری کند. «اگر شما (مردم) خطر تهدید نمی‌کند از تماس خودداری نمایند».

وی خاطر نشان کرد که در حال حاضر ما در بعضی از محله‌ها مخصوصاً محلات فقیر نشین مقررات انزوای خانگی رعایت  نمی‌ شود و همچنان تعداد نیروهای پولیس برای تامین نظم در این محلات کافی نیست.

به گفته وی، ساکنان این محلات مسابقات فوتبال را برگزار می‌کنند ، بسکتبال بازی می‌کنند و یک بار حتی حوضچه پلاستیکی درست در وسط جاده راه اندازی کرده بودند. اوضاع در این مناطق دشوار است. علاوه بر این، فعالیت فروشندگان مواد مخدر عملاً متوقف شده است. بسیاری از فروشندگان مواد مخدر و مافیای محلی مخفی شده اند  اما دیر یا زود اوضاع خراب خواهد شد. زیرا آنها به امرار معاش و درآمد نیاز دارند. وادار کردن مردم به نشستن در خانه هایشان دشوار شده و وضعیت به دلیل فعالیت جنایتکاران محلی دارد  بدتر می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала