Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چرا آقای خاص دیگر قهرمان اروپا نشد؟

© اسپوتنیک- افغانستانآقای خاص، ژوزه مورینیو از منچستر یونایتد اخراج شد
آقای خاص، ژوزه مورینیو از منچستر یونایتد اخراج شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک دهه پیش ژوزه مورینیو توانست با اینتر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و یک قول مهم داد که هنوز به آن عمل نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک دهه پیش ژوزه مورینیو، سرمربی اینتر بود و توانست این تیم را به اولین تیم ایتالیایی تبدیل کند که موفق به کسب سه گانه در فوتبال اروپا می‌شود. تیم اینتر بعد از قهرمانی در سری‌آ ایتالیا و کوپا ایتالیا در فینال لیگ قهرمانان اروپا که در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو شهر مادرید برگزار شد توانست بایرن مونیخ را با دو گل دیگو میلیتو شکست دهد.

José Mourinho, entrenador de fútbol portugués - اسپوتنیک افغانستان
برباتوف: مورینیو قطعاً سزاوار یک فصل کامل در تاتنهام است

در حالی که آقای خاص در اینتر به افتخارات بسیاری دست پیدا کرد، او یک روز پس ازآن تصمیم به ترک اینتر گرفت و مقصد بعدی خود را که رئال مادرید بود انتخاب کرد. بسیاری‌ها از این تصمیم متعجب شدند که چرا او تیمی را که فاتح سه گانه کرده بود به این زودی ترک می‌کند. سرمربی پرتگالی درباره دلیل این کار گفت:«می‌خواهم اولین سرمربی تاریخ شوم که با 3 تیم مختلف قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست می‌آورد.»

مورینیو هرچند رئال مادرید را به قهرمانی در کوپا دل ری، سوپرجام و لالیگا رساند ولی در لیگ قهرمانان اروپا ناکام بود. تیم او 3 بار در نیمه نهایی حذف شد و نتوانست به مرحله نهایی برسد تا مورینیو از رئال مادرید جدا شود. آقای خاص در ادامه هدایت چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام را نیز بر عهده گرفت و با چلسی نیز یک بار تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید. اکنون که در سال 2020 هستیم، یک دهه از آن قول معروف مورینیو می‌گذرد ولی او نتوانست دیگر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد.

ناکامی او در تاتنهام در این فصل برابر لایپزیگ باعث شد تیم او حذف شود و شاید مورینیو دیگر نتواند هیچ‌گاه به قهرمانی سوم خود در لیگ قهرمانان اروپا برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала