فرماندهی فضایی ارتش امریکا به پرتاب موفق ماهواره ایران اعتراف کرد

© Photo / Roskosmos / Anton Shkaplerovفرماندهی فضایی ارتش امریکا به پرتاب موفق ماهواره ایران اعتراف کرد
فرماندهی فضایی ارتش امریکا به پرتاب موفق ماهواره ایران اعتراف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی فضایی ارتش امریکا با تایید ردیابی ماهواره نور 1 و راکت ماهواره‌بر آن در فضا، به موفقیت‌آمیز بودن این پرتاب اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «اسکادران هجدهم کنترل فضا» در فرماندهی فضای نیروی هوایی ارتش امریکا بامداد پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت که این اسکادران 2 شیء، شامل ماهواره نور 1 و بدنه راکت قاصد که آن را حمل کرده بود، را در فضا رصد کرده که مبدا پرتاب آن ایران بوده است.

دستور ترامپ به نیروی دریایی امریکا: به سمت قایق‌های مزاحم ایرانی شلیک کنید - اسپوتنیک افغانستان
دستور ترامپ به نیروی دریایی امریکا: به سمت قایق‌های مزاحم ایرانی شلیک کنید

اذعان این واحد فرماندهی فضای ارتش امریکا به موفقیت آمیز بودن پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران با نام نور 1 در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر ادعای مقام‌های امریکایی درباره عدم موفقیت این پرتاب مطرح کرده بودند که حاکی از عصبانیت آن‌ها از موفقیت ایران است.

پیش از این، اطلاعات مربوط به کشف یک شی جدید در مدار پس از گزارش‌های مربوط به پرتاب ماهواره ایران در سایت تخصصی نیروهای هوایی امریکا space-track.org منتشر شده بود، اما به صراحت مشخص نشده بود که ماهواره از ایران است یا خیر. با این حال جسم با شماره 45529 و نامگذاری بین‌المللی (2020-024A) در مدار با حداقل ارتفاع 426 کیلومتر و حداکثر 444 کیلومتر و تمایل 598 درجه به خط استوا قرار داشت.

ایران صبح چهارشنبه گزارش داد که ماهواره نور 1 به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر 3 مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала