رد پیشنهاد غنی توسط طالبان به خاطر آتش بس در ماه رمضان

© Sputnik / Z.Mرد پیشنهاد غنی توسط طالبان به خاطر آتش بس در ماه رمضان
رد پیشنهاد غنی توسط طالبان به خاطر آتش بس در ماه رمضان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان پیشنهاد رییس جمهور افغانستان را به خاطر آتش در ماه رمضان رد کرد.
غنی در پیام رمضانی به طالبان:  از خشونت و کشتن مردم مسلمان کشور دست بکشید - اسپوتنیک افغانستان
غنی در پیام رمضانی به طالبان: از خشونت و کشتن مردم مسلمان کشور دست بکشید

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان پس از پیام اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و پیشنهاد وی به خاطر آتش بس در ماه رمضان پاسخ داده و پیشنهاد اشرف غنی را رد و علت آن را کم توجهی به عملی شدن توافقنامه صلح خواند.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان در قطر، در یک تویتی نوشت: "امارت اسلامی به امضای توافقنامه با امریکا میکانیزم جامعی را پذیرفت، شورای امنیت وجامعه بین المللی آنرا تایید نمود، که اگر عملی شود مارا به صلح وآتش بس می رساند. با وجود در خطر انداختن هزاران زندانی از اثرکرونا، جلوگیری از پروسه صلح و از تطبیق کامل توافقنامه، طلب آتش بس معقول نیست".

پیش از این، همزمان با افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان در بخش‌هایی از افغانستان، رییس جمهور این کشور پس از چاشت روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان از طالبان خواست که از خشونت دست بردارند و به یک آتش بس توافق کنند.

رییس جمهور افغانستان در پیام اش گفت: "خواست مردم و حکومت افغانستان از گروه طالبان در این وضعیت حساس که کرونا در سرتاسر کشور گسترش کرده است و به حرمت ماه مبارک رمضان به صدای صلح و آتش بس ما لبیک بگویند و از خشونت در برابر مردم مسلمان افغانستان، دست بردارند و به زندگی مسالمت آمیز رو بیاورند".

یادآوری می کنیم، که سطح خشونت ها در بسیاری از ولایت های افغانستان بلند رفته است. در یک هفته گذشته، ده ها تن از نیروهای افغانستان در حمله های طالبان جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала