پنتاگون کرونا را سلاح ضد امریکا می داند

© Sputnik / David B. Gleasonپنتاگن
پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا در مورد امکان کووید-19 به مثابه سلاح بر ضد امریکا سخن گفت.

نشریه Politico با استناد به نمایندگان وزارت دفاع و خدمات اطلاعاتی امریکا خبر داده است كه پنتاگن و جامعه اطلاعاتی امریكا به طور كامل در مورد احتمال این كه دشمنان امریكا بتوانند از نوع جدیدی كرونا ویروس به مثابه سلاح بیولوژیكی استفاده كنند، تحقیق می كنند.

شک امریکا به چین مبنی بر کاهش آمار کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
شک امریکا به چین مبنی بر کاهش آمار کرونا ویروس

بر اساس نظریه این نشریه، این وضعیت نشانگر درک فزاینده ای از ویروس و خطرات ناشی از دستگاه امنیت ملی است. به گفته مقامات، این بدان معنا نیست که آنها معتقدند ویروس عمداً برای استفاده به عنوان سلاح ایجاد شده است.

روزنامه می نویسد، جامعه اطلاعاتی به ارزیابی پتانسیل مخالفین برای استفاده از کرونا ویروس به عنوان یک سلاح، به ویژه در برابر اهداف با اهمیت ویژه ای پرداخته است. گفته می شود که سه منبع با این وضعیت آشنا هستند، اظهار داشتند که وزارت دفاع اخیراً توجه خود را به نظارت دقیق تری معطوف کرده است.

مایک اندروز سخنگوی پنتاگن، گفت: برنامه کیمیایی و بیولوژیکی پنتاگن که نقش اصلی در اجرای استراتژی مقابله با سلاح های کشتار جمعی دارد، همچنان از اقدامات COVID-19 که توسط ریاست صحت وزارت دفاع، وزارت صحت و خدمات بشری ایالات متحده (HHS) و خدمات حالت اضطرار امریکا گرفته شده پشتیبانی می کند.

شی جین پینگ - اسپوتنیک افغانستان
چین به امریکا در مبارزه با کرونا کمک می نماید

وی افزود که این شامل بیش از 150 میلیون دالر سرمایه گذاری پنتاگن در تشخیص، واکسین، اقدامات معالجوی و مدل سازی است. در همین حال، اندروز در مورد این سوال که آیا پنتاگن در مورد احتمال استفاده از ویروس توسط مخالفین به عنوان اسلحه تحقیق می کند، اظهار نظر نکرد. به گفته وی، مسئله اصلی منشا ویروس و همچنین آنچه دولت چین در مراحل اولیه از آن می دانست، باقی مانده است.

رئیس جمهور امریكا دونالد ترامپ پیشتر گفته بود كه امریكا قراین را با خود دارد كه كرونا ویروس COVID-19 در آزمایشگاهی شهر ووهان چین منشا گرفته است. اگر معلوم شود كه پكن عمداً اجازه شیوع COVID-19 را داده است، در آن صورت به چین تهدیدات را تهیه خواهیم كرد. پیش از این، وزارت امور خارجه چین اظهار داشت كه چین از همان ابتدا موضع باز و مسئولانه ای در رابطه با انتشار گزارشات مربوط به اپیدمی عفونت كرونا ویروس داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала