کمک‌های اولیه صحی ترکیه به افغانستان

© Photo / FB/Balkh Health Directorate- رياست صحت عامه بلخکمک‌های اولیه صحی ترکیه به افغانستان
کمک‌های اولیه صحی ترکیه به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه کمک‌های بشردوستانه کشور ترکیه بسته‌های ماسک را به افغانستان کمک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری اناتولی با نشر خبری گفته است که آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» در ادامه کمک‌های بشردوستانه کشور جهت پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا (کووید-19)، 101 هزار ماسک را طی مراسمی در اختیار مقامات افغانستان قرار داد.

مارییا زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
کمک های روسیه به افغانستان در مبارزه با اپیدمی

فاضل آکین اردوغان، مسئول هماهنگی تیکا در مزار شریف طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: "ملت‌های دوست و برادر در شرایط سخت بلافاصله در کنار هم قرار می‌گیرند".
اردوغان با بیان اینکه ارائه کمک‌ها به مردم افغانستان را به عنوان وظیفه برادری خود انجام می‌‌دهیم، گفت: “جهت مقابله با ویروس کرونا 100 هزار ماسک و هزار حفاظ صورت تولید کرده و در اختیار مقامات افغانستان قرار دادیم. ترکیه همواره در کنار مردم افغانستان خواهد ایستاد”.
گفته می‌شود که این ماسک ها صرف در بخش طبابت قابل استفاده بوده برای مریضان توزیع نخواهد شد.
خلیل الله حکمتی، مدیر صحی ولایت بلخ نیز با تاکید بر تاریخ، دین، زبان و فرهنگ مشترک میان ترکیه و افغانستان گفت: “افغانستان بیش از 40 سال با جنگ داخلی مبارزه می‌کند. ویروس کرونا نیز مشکل دیگری بر این مشکلات افزوده است”.
براساس آخرین آمار تا کنون در سراسر جهان بیش از 2.7 میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند که از آنجمله بیش از 191 هزار نفر جان باخته اند و به تعداد 750 هزار نفر نیز درمان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала