آمریکا یک هزار نظامی خود را از افغانستان خارج می ‌کند

CC BY 2.0 / The U.S. Army / آمریکا یک هزار نظامی خود را از افغانستان خارج می ‌کند
 آمریکا یک هزار نظامی خود را از افغانستان خارج می ‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا حدود یک هزار نفر از نیروهای قراردادی ارتش این کشور را به دلیل شیوع کرونا از افغانستان خارج می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، الن لرد، معاون وزارت دفاع آمریکا در امور لجستیکی و تامین تجهیزات نظامی گفت که نزدیک به یک هزار نفر از اتباع آمریکایی که به عنوان نیروی قراردادی  پنتاگون در افغانستان کار می‌کنند به دلیل شیوع کرونا از این کشور خارج خواهند شد.

به گزارش «میلیتاری تایمز» در حال حاضر 26 هزار نیروی قراردادی برای ارتش آمریکا در افغانستان مشغول کار هستند که 10 هزار و 500 نفر از آن‌ها تبعه آمریکا می‌باشند.

 سربازان سابق آمریکایی خواستار خروج کامل نظامیان شان از افغانستان هستند   - اسپوتنیک افغانستان
سربازان سابق آمریکایی خواستار خروج کامل نظامیان شان از افغانستان هستند

الن‌لرد جدول زمانی خاصی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ارائه نکرد و چیزی نیز درباره شمار نیروهای قراردادی پنتاگون که در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند بیان نکرد اما اواخر ماه حمل ارتش آمریکا از انتقال 3 نیروی قراردادی از افغانستان به آلمان خبر داده بود.

براساس آخرین گزارش وزارت دفاع آمریکا که سه‌شنبه منتشر شد 5 هزار و 575 مورد مثبت به ابتلای کرونا میان نظامیان آمریکایی، نیروهای غیرنظامی، نیروهای وابسته و نیروهای قراردادی ارتش آمریکا در سراسر جهان وجود دارد.

وزارت دفاع آمریکا بدون ارائه موقعیت مکانی نیروهای مبتلا به کرونا در ارتش این کشور گفت که 420 مورد مثبت ابتلا به کرونا میان نیروهای قراردادی پنتاگون به ثبت رسیده که 58 نفر آن‌ها بستری شده‌اند.

ارتش آمریکا از 24 مارچ (5 حمل) آمار جدیدی از نیروهای آمریکایی و ناتو مستقر در افغانستان که به کرونا مبتلا شده‌اند منتشر نکرده است؛ ماه گذشته ماموریت «حمایت قاطع» اعلام کرد که 4 نفر از نیروهای ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала