آیا ترامپ قصد دارد مهاجرت به آمریکا را برای دائم متوقف کند؟

© REUTERS / Kevin LamarqueПрезидент США Дональд Трамп во время выступления в Белом доме
Президент США Дональд Трамп во время выступления в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس ‌جمهور آمریکا اخیرا فرمان اجرایی برای تعلیق 60 روزه پذیرش مهاجران متقاضی کار و اقامت در این کشور را امضا کرد. گزارش های تازه حاکی است که احتمال دارد این فرمان دائمی شود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه  The Washington Post نوشت، بر اساس فرمان منع موقت مهاجرت به ایالات متحده، از سوی دونالد ترامپ، صدور ویزای آمریکا به مدت 60 روز به تعلیق درآمده و ممکن است این مهلت پس از دو ماه بازنگری شده و با توجه به روند تغییر و تحولات اقتصادی، دوباره تمدید گردد. 

براساس گزارش این نشریه، اخیرا استیون میلر، مشاور رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا ، در یک نشست ویژه با هواداران ترامپ اظهار داشت كه كاخ سفید اقدامات اجرایی را دنبال می كند كه باعث محدود شدن برنامه های اشتغال موقت مهاجران می شود.

میلر ابراز داشت که "مهمترین مسأله در [این اقدامات] مسدود ساختن جریان نیروی کار خارجی در کشور است.

دونالد ترامپ مهاجرت به امریکا را به حالت تعلیق درآورد - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ مهاجرت به امریکا را به حالت تعلیق درآورد

به گفته وی ، فرمان فعلی ترامپ بخشی از یک استراتژی بلند مدت بوده و نباید آن را به عنوان یک اقدام موقت در نظر گرفت.

میلر اظهار داشت كه استفاده از كار مهاجران منجر به كاهش دستمزد برای طبقه كارگر آمریكا می شود. علاوه بر این ، وزارت امور خارجه ایالات متحده پیش از این گزارش داده  بود که از زمان آغاز حکومت ترامپ ، تعداد ویزاهای مهاجرتی صادر شده 17 درصد کاهش یافته است.

دونالد ترامپ که خواستار پایان قرنطینه و از سرگیری فعالیت های اقتصادی در آمریکا است روز دوشنبه 20 آپریل با انتشار توییتی اعلام کرده بود که «با توجه به حمله دشمن نامرئی و همچنین به خاطر حفاظت از فرصت های شغلی شهروندان آمریکایی»، فرمان اجرایی تعلیق موقت مهاجرت به ایالات متحده را صادر می کند.

گفتنی است که پیش از صدور این فرمان و اعمال چندین  مقررات سختگیرانه دیگر در پی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، سالانه حدود نیم میلیون گرین کارت در آمریکا صادر می شد. دارندگان گرین کارت اجازه کار و اقامت دائم در آمریکا را دارند و تحت شرایط خاص، می توانند درخواست شهروندی ایالات متحده را بدهند. 

با اشاره بر این موضوع که بیش از 20 میلیون آمریکایی به شیوع بیماری COVID-19 شغل خود را از دست داده اند. دونالد ترامپ  با اظهار اینکه حمایت شغلی کارگران آمریکایی یکی از وظایف جدی دولت می باشد، گفته است که باید از اشتغال مجدد این کارگران اطمینان حاصل کرد. 

دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمریکا پس از پایان مهلت 60 روزه می‌تواند این مهلت را تمدید کند.

با این حال، به باور برخی از تحلیلگران مسائل سیاسی، اندکی بیش از شش ماه پیش از آغاز پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ سعی دارد موضوع مهاجرت را صدر فهرست وعده های انتخاباتی خود قرار دهد. 

با اینکه دونالد ترامپ جمهوری خواه  قصد دارد با وعده بازسازی اقتصاد این کشور پس از شیوع کرونا، و شعار «نخست آمریکا»، توجه رای دهندگان را جلب کند اما، دموکرات ها و دیگر احزاب مخالف وی، فرمان منع موقت مهاجرت را مورد انتقادات گسترده قرار داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала