کرونا در پاکستان/ تعداد مبتلایان به مرز 12 هزار نفر رسید

© REUTERS / Naseer Ahmedکرونا در پاکستان/ تعداد مبتلایان به مرز 12 هزار نفر رسید
کرونا در پاکستان/ تعداد مبتلایان به مرز 12 هزار نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علیرغم وجود قرنطینه عمومی مبتلایان و قربانیان کرونا در پاکستان روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تعداد بیماران کرونا به مرز 12 هزار نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از جیو تی وی، تا پایان روز گذشته بیماری 11 هزار و 940 نفر در پاکستان و ابتلای آنها به ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت این کشور تائید شده است.

در آخرین گزارش وزارت بهداشت پاکستان آمده است از این تعداد 253 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین بیشترین تعداد بیماران در ایالت پنجاب گزارش شده‌اند و این ایالت با 4 هزار و 851 بیمار بیشترین درگیری را با کرونا دارد.

تعداد قربانیان کرونا در ایالت خیبرپختونخوا بیشتر از دیگر ایالت های پاکستان است و تاکنون 89 بیمار در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند.

عمران خان: هند مسلمانان  را عامل انتشار کرونا می‌داند - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: هند مسلمانان را عامل انتشار کرونا می‌داند

از سوی دیگر وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد تا کنون 2 هزار و 500 نفر با طی مراحل درمان خود از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

دولت اسلام آباد از مردم این کشور خواسته است به قرنطینه عمومی توجه بیشتری داشته باشند و از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز گذشته ( پنجشنبه 24 آپریل) گفت که کشور باید به سمت "انسداد هوشمند" حرکت کند ، زیرا بین تضمین امنیت مردم و اطمینان از عدم گسترش ویروس کرونا باید تعادل برقرار شود.

این در حالی است که آغاز ماه مبارک رمضان مشکلات را در پاکستان افزایش داده است و ترددهای ضروری و غیر ضروری در خیابان های این کشور وجود دارد.

افزایش تعداد بیماران کرونا در پاکستان به دلیل تراکم بالای جمعیت در این کشور می تواند منجر به فاجعه انسانی در جنوب آسیا شود.

در حال حاضر پاکستان تمام مرزهای خود را بسته و اجازه تردد به مسافران و ورود یا خروج آنها را نمی دهد.

ویروس کرونا موسوم به «COVID-19»  اواسط ماه دسامبر در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

دیدترین آمار منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح روز شنبه نشان می‌دهد، تاکنون دو میلیون و 830 هزار و 82 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان 197 هزار و 246 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала