ارتش امریکا تابستان به عراق، کویت و افغانستان نیرو می فرستد

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Black Hawk unloadارتش امریکا تابستان به عراق، کویت و افغانستان نیرو می فرستد
ارتش امریکا تابستان به عراق، کویت و افغانستان نیرو می فرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش امریکا به رغم مشکلات ناشی از گسترش ویروس کرونا، به دنبال اجرای برنامه تابستانی خود برای فرستادن نظامیان به اروپا، عراق و افغانستان است.
هشدار امریکا مبنی بر خروج نیروهایش از افغانستان؛ خطر یا فرصت؟ - اسپوتنیک افغانستان
هشدار امریکا مبنی بر خروج نیروهایش از افغانستان؛ خطر یا فرصت؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در حالی که ارتش امریکا با تاثیرات مخرب همه گیری جهانی ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، طرح های ارتش برای جابجایی نیروهای خود در فصل تابستان در اروپا، عراق و افغانستان در حال پیش رفتن است.

پایگاه امریکایی استارز اند استرایپز که تمرکزش روی اخبار مرتبط با ارتش و پرسنل نظامی این کشور است، خبر داده که واشنگتن به دنبال اعزام نظامیانش به منطقه غرب آسیا و اروپا است.

بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا در حالی در تدارک برای اجرای «برنامه‌های تابستانی» اعزام نیروهای نظامی و جابجایی آنها در اروپا و منطقه غرب آسیا برآمده که پیشتر پنتاگون به منظور مقابله با ویروس کرونا در ارتش امریکا فرمانی ویژه صادر کرد.

بر اساس این دستور، فرماندهان عالی رتبه نظامی امریکا این اختیار را یافته‌اند که به منظور مقابله با کرونا، برای اعزام شماری از نظامیان به ماموریت‌های محوله‌شان استثنا قائل شوند.

وزارت دفاع امریکا هفته گذشته اعلام کرده بود، شمار مبتلایان به کرونا در این وزارتخانه به ۵۳۳۵ نفر افزایش یافته که ۳۴۳۸ نفر از آنها پرسنل نظامی هستند.

آخرین خبرها اما درباره گسترش ویروس کرونا در ارتش امریکا حاکی از آن است که ۳۵۷۸ نفر از نظامیان امریکایی به این ویروس مبتلا شده‌ و دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

یک مقام نظامی امریکا هم گفت، در ۲۶ ناو جنگی این کشور موارد مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

ارتش امریکا در بیانیه خود درباره طرح تابستانه اعزام نظامیان به عراق خبر داد، تیپ دوم رزمی، لشکر هوابرد هشتاد و دوم مستقر در پایگاه فورت براگ کارولینای شمالی به عراق اعزام خواهند شد.

قرار است تیپ دوم رزمی مستقر در پایگاه فورت بلیس ایالت تگزاس در راستای «آمادگی نیروها برای منطقه گسترده‌تر خاورمیانه»، طبق برنامه قبلی و معمول ارتش آمریکا، به کویت اعرام خواهد شد.

به گفته ارتش امریکا، اعزام این نیروها در راستای برنامه معمول و چرخشی اعزام نظامیان امریکایی به منظور «حمایت از کارزار مقابله با داعش» صورت می‌گیرد.

همچنین قرار است که تیپ چهارم نیروهای امنیتی کمکی مستقر در پایگاه فورت کارسون ایالت کلرادو به افغانستان اعزام و جایگزین تیپ سوم نیروهای امنیتی کمکی آمریکا شوند.

به گفته ارتش امریکا، بخش بزرگی اعزام نظامیان این کشور به اروپا به لهستان است.

طبق گزارش استارز اند استرایپس، مدت ماموریت نظامیان اعزامی امریکا به منطقه غرب آسیا بین ۶ تا ۱۳ ماه است اما زمان ماموریت نظامیان امریکایی در اروپا معمولا ۹ ماه طول می‌کشد.

در گزارش ارتش امریکا به تعداد دقیق نظامیانی که قرار است به اروپا، افغانستان، عراق و کویت اعزام شوند، اشاره نشده است.

گزارش‌ها درباره اعزام نظامیان امریکایی به خارج در حالی منتشر شده که فشارها بر پنتاگون برای اعلام شمار نظامیان این کشور مستقر در غرب آسیا تشدیید شده است.

دو گروه از فعالان امریکایی از پنتاگون درخواست کردند تحت قانون آزادی نشر اطلاعات، شمار نیروهای امریکایی حاضر در سوریه، عراق و افغانستان را اعلام کنند.

«جاست سکیوریتی» و سازمان «پروژه نظارت بر دولت»، همچنین از پنتاگون خواستند «با قید اسناد قابل اتکا، توضیح دهند چرا ارائه این آمار را متوقف کرده‌اند»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала