خلیلزاد: جناح‌ها باید برای رهایی زندانیان طالب سریعتر اقدام کنند

© AP Photo / Jacquelyn MartinSpecial Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad
Special Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که از اعلامیه‌ اخیر ناتو مبنی بر کاهش خشونت از سوی طالبان، حل بحران از سوی رهبران و مبادله زندانیان میان حکومت و طالبان استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با استقبال از اعلامیه ناتو در مورد کاهش خشونت و آتش بس در افغانستان، می گوید، جامعه جهانی از رهبران این کشور می خواهد تا مردم و کشورشان را در اولویت قرار دهند.

آقای خلیلزاد بامداد امروز شنبه(۶ثور) در توییترش نگاشته است که از اعلامیه ناتو، که بر گام های کلیدی بعدی متمرکز است، و از نظر متحدین برای صلح و ثبات در افغانستان ضرورت دارد، استقبال می کند.

وی افزوده، ناتو نیاز برقراری آتش بس برای امور بشری در افغانستان را تکرار کرده تا به مدیریت شیوع ویروس کرونا کمک شود و از طالبان خواسته تا خشونت را کاهش دهند و نیز حکومت افغانستان بحران سیاسی را پایان بخشد.

نماینده ویژه آمریکا اضافه کرده که ناتو همچنان خواهان اقدامات سریعتر تمام جناح ها برای رهایی زندانیان شده است.

‏وی تاکید کرده: " جلو رفتن یا گیر ماندن افغانستان در جنگ، فقر و بیماری، بستگی به این دارد که جناح ها با چه فوریت و چه نیتی به این اقدامات می پردازند.”

‏نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرده که توافقنامه ایالات متحده و طالبان یک فرصت تاریخی برای افغانستان فراهم کرده و به این لحاظ، آمریکا و متحدینش، در حقیقت جامعه جهانی، از رهبران افغانستان می خواهند تا کشور و مردم شان را در اولویت قرار دهند.

این اظهارت زلمی خلیلزاد و سازمان ناتو در حالی مطرح شده که طالبان درخواست مکرر برای برقراری آتش بس پس از شیوع ویروس کرونا را غیرمعقول خوانده است. از سویی هم تاکنون بحران سیاسی میان ارگ و سپیدار پا برجاست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала