کرونا در جهان/ شمار قربانیان به مرز 200 هزار نفر رسید

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا در جهان/ شمار قربانیان به مرز 200 هزار نفر رسید
کرونا در جهان/ شمار قربانیان به مرز 200 هزار نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار قربانیان ویروس کرونا در سراسر به بیش از197 هزارنفر رسیده‌است که از این میان، بیش از 50 هزار آن در امریکا بوده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، جدیدترین آمار منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح روز شنبه نشان می‌دهد، تاکنون دو میلیون و 830 هزار و 82 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان 197 هزار و 246 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 925هزار و 38نفر رسید. از این تعداد، 52 هزار و 185نفر جان باخته و 110هزار و 432 نفر بهبود یافته‌اند.
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به یک میلیون و 225 هزار و 314 نفر و جان باختگان نیز به 117 هزار و 324 نفر رسیده است. تاکنون 393 هزار و 199 نفر بهبود یافته‌اند و حال 26 هزار و 300 نفر نیز وخیم گزارش شده است.

آزمایش ادویه امید به پیروزی بر کرونا ناکام شد - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش ادویه امید به پیروزی بر کرونا ناکام شد

اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس از کشورهایی هستند که پس از آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

اروپا پس از امریکا دومین کانون شیوع کرونا گفته می‌شود که نزدیک به یک‌ونیم میلیون نفر در این کشورها به کرونا مصاب شده‌اند و هزاران نفر جان شان را از دست داده‌اند.

آمارهای روزانه ابتلا به این ویروس در آلمان، پس از یک دوره کاهش دوباره افزایش یافته‌است و دولت این کشور ماسک را در برخی ایالت‌های آن اجباری کرده‌است.

این در حالی است که بنا به گفته مقامات بهداشتی چین، دیروز با ترخیص آخرین فرد مبتلا به  COVID-19 در ووهان، آمار مبتلایان در این شهر دوباره به صفر رسید.

ویروس کرونا موسوم به «COVID-19»  اواسط ماه دسامبر در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین  در کنفرانس خبری در پکن اعلام کرد پس از آنکه آخرین بیمار مبتلا به کرونا در استان هوبِئی چین بهبود پیدا کرد، آمار مبتلایان به  COVID-19 در ووهان باز هم به صفر رسید.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала