کشته و زخمی کردن ۷۸۹ غیرنظامی توسط طالبان پس از توافق نامه صلح

© Photo / Government Media and Information Centerکشته و زخمی کردن ۷۸۹ غیرنظامی توسط طالبان پس از توافق نامه صلح
کشته و زخمی کردن ۷۸۹ غیرنظامی توسط طالبان پس از توافق نامه صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان از کشته و زخمی کردن بیش از ۸۰۰ نفر غیرنظامی توسط گروه طالبان پس از امضای توافق نامه صلح میان این گروه و امریکا خبر داد.
شهید و زخمی شدن ۱۴ فرد ملکی در اثر اصابت چندین هاوان طالبان در غزنی  - اسپوتنیک افغانستان
شهید و زخمی شدن ۱۴ فرد ملکی در اثر اصابت چندین هاوان طالبان در غزنی

به گزارش اسپوتنیک، جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان می گوید، که طالبان پس از امضای توافقنامه صلح با امریکا ۲،۸۰۴ حمله در برابر نیروهای افغانستان انجام داده اند.
به گفتۀ او، در این حمله ها ۷۸۹ غیرنظامی کشته و زخمی شدند و در این مدت ۲،۷۳۷ جنگجوی گروه طالبان نیز کشته و زخمی شده اند.
وی گفت: "از زمان امضای توافق نامه صلح در ۲۹ فیبروری تا ۲۰ اپریل ، طالبان ۲۸۰۴ عملیات تروریستی را در سراسر افغانستان انجام دادند (به طور متوسط روزانه حدود ۵۵ مورد). این آمار نشان می دهد، که طالبان برای دستیابی به صلح هیچ کاری انجام نمی دهند".
فیصل در تویتر خود نوشت: "در این دوره، طالبان ۷۸۹ غیرنظامی را کشته یا زخمی کردند (حدود ۱۵ نفر در روز)".
به گفته وی ، هفته گذشته "خونین ترین" از زمان امضای توافق بین طالبان و ایالات متحده بود: ۳۴ افغانستانی کشته شدند، ۶۲ نفر زخمی شدند. نماینده شورای امنیت ملی افغانستان همچنین تصریح کرد، که نیروهای امنیتی این کشور "کاملاً در مقابل" طالبان مقاومت کردند. ارتش ۲،۷۳۷ شبه نظامی از جمله رهبران و فرماندهان این گروه را از بین برده یا زخمی کرده است. در طول هفته همچنان، ارتش ۳۰۹ جنگجوی طالبان را از بین برده و ۲۱۰ نفر آنها را زخمی کرده است.
یادآوری می کنیم، که در پایان ماه فیبروری در مراسمی در قطر میان ایالات متحده امریکا و گروه تروریستی طالبان توافق نامه صلح پس از ۱۸ سال جنگ امضا شد که در آن از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در مدت ۱۴ ماه و آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی پس از پایان تبادله زندانیان ذکر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала